1402/04/31 تعداد بازدید: 127
print
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:آموزش های فنی و حرفه ای باید صنعت محور شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران و برادران اسلامشهر با تأکید بر تجهیز مراکز تربیت نیروی کار ماهر، گفت: آموزش فنی و حرفه ای باید صنعت محور شود.

 به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «سید صولت مرتضوی»، اظهار کرد: باید از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی کار ماهر استفاده کرد و ما در وزارت کار پیگیر تجهیز کارگاه‌های این مراکز خواهیم بود.

وی افزود: متأسفانه در کشور با کمبود نیروی کار روبه رو هستیم و به تازگی بالغ بر ۳۰ کارگاه صنعتی اعلام نیاز برای کارگر ماهر کرده‌اند اما نیرو کار مورد نیاز آنها تربیت نشده است.

وزیر کار با بیان اینکه تجهیز کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای اسلامشهر پیگیری خواهد شد گفت: باید از سایر ظرفیت‌های شهرستان از جمله مدارس و کارگاه‌های مراکز دانشگاهی نیز برای آموزش نیروی کار ماهر استفاده شود.

بر اساس این گزارش، در جریان این بازدید میدانی گزارشی از عملکرد مراکز و نحوه ارائه آموزش های مهارتی توسط «غلامحسین حسینی‌نیا» معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور و مربیان ارائه و در ادامه ضمن حضور در کارگاه‌ها‌، چالش‌ها و راهکارها توسط مسئولین مراکز اعلام شد.

شایان ذکر است در این بازدید که «مهدی شریفیان» نماینده مجلس شورای اسلامی،  «حسین حبیبی» فرماندار شهرستان اسلامشهر و «غلامحسین حسینی‌نیا» معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور حضور داشتند، «محمدهادی حبیبی ماچیانی» مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گزارشی از آموزش های مهارتی و کمبودهای مراکز ارائه کرد.

نظرات:

loader