1402/02/23 تعداد بازدید: 170
print
مهارت افزایی 5 میلیون نفر از بازنشستگان و فرزندان آنها در 300 عنوان استاندارد شغل و شایستگی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از انعقاد تفاهم نامه همکاری این و سازمان صندوق بازنشستگی کشور با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، هدف از انعقاد این تفاهم نامه را مهارت افزایی ۵ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در ۳۰۰ عنوان استاندارد شغل، برای ذینفعان و فرزندان بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و هلدینگ‌های زیرمجموعه صندوق، از طریق توسعه همکاری‌های دو دستگاه عنوان کرد

وی تصریح کرد: گروه هدف این تفاهم نامه شامل ۱۰۰ هزار نفر از متقاضیان بازنشسته، فرزندان، خانواده بازنشستگان و کارکنان هلدینگ‌های تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری است.

معاون وزیر کار، ارائه خدمات مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی به مخاطبین تفاهم نامه در مراکز آموزشی بخش دولتی و خصوصی برابر ضوابط سازمان،  تدوین، اصلاح و بازنگری استانداردهای آموزشی، شغلی و شایستگی و همچنین تدوین استانداردهای آموزشی مورد نیاز با همکاری صندوق، تدوین دفترچه های زمان بندی برنامه ها و رشته های آموزشی مورد تقاضا و ... را از تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای برشمرد.  

وی تسهیل و صدور مجوز حقوقی آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد بر اساس آخرین دستورالعمل اجرایی آیین نامه نحوه تشکیل و اداره آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد سازمان به متقاضیان «صندوق و خانه های امید»، برگزاری ارزشیابی و سنجش مهارت بر اساس تقویم و برنامه زمان بندی سازمان و ارائه گواهینامه معتبر و در صورت موفقیت در آزمون کتبی و عملی مطابق قوانین و مقررات سازمان و پوشش بیمه مسئولیت مدنی حوادث کارآموزانی که به موجب این تفاهم نامه در کارگاه آموزشی بخش دولتی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد تابعه مهارت می آموزند و ... را از دیگر تعهدات سازمان عنوان کرد.

حسینی نیا با بیان اینکه بسترهای لازم جهت عضویت کارشناسان مجرب صندوق در کارگره های تخصصی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور فراهم می شود، اذعان داشت: بهره گیری از متخصصان و افراد صاحب تجربه صندوق  بعنوان آزمونگران مهارتی، ابلاغ تفاهم نامه به آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و تهیه لیست آموزشگاه های متقاضی همکاری در تفاهم نامه و تخفیف شرکت دوره ها و صدور ID کارت مربیگری برای استادکاران مهارتی و متقاضیان مربیگری برای جامعه هدف تفاهم نامه از دیگر تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در قبال صندوق بازنشستگی کشوری است.

بر اساس این گزارش رؤسای سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و صندوق بازنشستگی کشور متعهد شدند در راستای اهداف مشترک در خصوص اجرای طرح‌های آینده‌پژوهی، تعیین چشم‌انداز، سیاستگذاری در حوزه مهارت‌آموزی، برگزاری همایش، سمینار و کنفرانس‌های تخصصی، استفاده متقابل از کارشناسان، مربیان و مدرسان طرفین در بخش‌های آموزشی و مهارتی و انتشار مجلات تخصصی و مهارتی همکاری داشته باشند.

نظرات:

loader