1402/03/16 تعداد بازدید: 178
print
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: بروزرسانی مهارت آموزی متناسب با نیاز روز در آموزش فنی و حرفه ای دنبال شود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: بروزرسانی مهارت آموزی متناسب با نیاز روز در آموزش فنی و حرفه ای دنبال شود

 امیر میمنت‌آبادی شنبه شب در مراسم معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با دارا بودن بیش از ۶ هزار کارگاه آموزشی در بیش از ۶۰۰ مرکز فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور و با حدود ۱۳ هزار کارمند و کارشناس جزو ابرسازمان‌های بزرگ کشور است و یکی از ادارات کل مهم در عرصه ایجاد مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و آموزش مهارت غیررسمی بعد از مقاطع تحصیلی و دانشگاهی است.

وی ادامه داد: این سازمان و اداره کل با این عظمت توجه جدی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد چرا که موضوع مهارت‌آموزی در بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر از قلمرو و ماموریت‌های دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است به خصوص در سالی که شعار سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده باید فعالانه و با تمام توان و هم‌افزایی در خدمت عملیاتی کردن این شعار باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز کارگاه‌ها و مواد مصرفی آنها در سفر رییس‌جمهور به استان خراسان رضوی اشاره کرد که امید است به همت مسوولان استانی و پیگیری آنان شاهد اختصاص این اعتبار و شاهد تحول، نوآوری و بروزرسانی حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی باشیم.

میمنت‌آبادی افزود: باید با استفاده از قانون جلب و جذب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی مبنی بر اختصاصی شدن درآمدها و بازگشت آن به سازمان مربوطه که در سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، درآمدهای ناشی از اجاره، مولدسازی و فروش خدمات و اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای به فنی و حرفه‌ای برگردد تا در نوسازی، تحول آفرینی و رشد و توسعه طرح‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مهارت‌آموزی و فنی حرفه‌ای ادامه داد: برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال پایدار و حمایت از بخش مردمی و غیر دولتی، باید افراد ماهر در جامعه تربیت کنیم که این امر از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای امکانپذیر است.

این مسوول عنوان کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۲ تفاهمنامه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی مبنی بر اجرای برنامه‌ها و فعالیت ها و اختصاص 100درصدی سهم و اعتبارات جاری به آموزش فنی و حرفه‌ای استان منعقد شده است

میمنت‌آبادی افزود: یک برنامه تحول‌گرایانه و جهادی در حوزه اعتبارات اختصاصی در نظر گرفتیم و آن این است که متعهد شده‌ایم هر مقدار اعتباری که وصول شد ۹۰ درصد آن به خراسان رضوی برگردد تا برای روسای مراکز و کارشناسان برنامه‌ای تحول‌گرایانه باشد تا خلا کمبود منابع و مواد مصرفی و پرداخت های پرسنلی از این طریق حل شود.

بروزرسانی مهارت‌آموزی متناسب با نیاز روز در آموزش فنی و حرفه‌ای دنبال شود

ایجاد اولین مجمع خیران توسعه و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای در خراسان رضوی

مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در این مراسم گفت: ایجاد اولین مجمع خیران توسعه و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای در سال ۱۳۹۶ با کمک خیران و آموزش و پرورش و دانشگاه در خراسان رضوی، ایجاد اولین وقف مهارت‌آموزی و اشتغال در استان، از جمله اقدامات آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی است.

افشین رحیمی افزود: از دیگر اقدامات این اداره کل، کلید زدن سه مرکز نوآوری است که ۲ مرکز راه اندازی شده و یک مرکز در حال پیگیری برای راه‌اندازی است.

وی با بیان این که در گذشته اعتبارات تملک و دارایی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ۲ تا سه میلیارد تومان بوده است ادامه داد: اعتبارات تملک و دارایی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در سال گذشته ۴۲ میلیارد تومان است که در بین سایر ادارات کشور عدد قابل توجهی است.

مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: در حوزه مردمی کردن امور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است این اداره کل مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار را برای حدود چهار هزار و ۷۰۰ نفر داشته است و هر واحد صنفی را یک آموزشگاه و کارگاه فنی و حرفه‌ای قرار داده است که تا کنون ۵۲ صنعت در بحث مهارت اموزی وارد شدند و همکاری داشتند.

رحیمی افزود: برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه شهر که مجموعه آموزشی نداشتند که توسط شهرداری و شورای شهر مشهد ۶ هزار متر زمین در مشهد اهدا شد که خیران ۸۰ درصد ساخت آن را به عهده گرفتند و سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز حدود۱۲ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی برای ساخت آن هم اختصاص داد تا اولین مرکز را در هشت پهنه ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از هزار و ۷۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در استان تشکیل شده و در بخش غیر دولتی این سازمان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

بروزرسانی مهارت‌آموزی متناسب با نیاز روز در آموزش فنی و حرفه‌ای دنبال شود

به گزارش ایرنا، در این مراسم از خدمات چندین ساله افشین رحیمی گلخندان، مدیر کل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی قدردانی و امیر دایی صراف به عنوان مدیر کل جدید آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی معارفه شد.

نظرات:

loader