1397/11/10 تعداد بازدید: 990
print

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: توسعه و تقویت فرهنگ کار از اهداف اجرای طرح ایران مهارت است.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، رضا صابری با اشاره به انعقاد تفاهمامه همکاری ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش اظهار کرد: طرح ایران مهارت، آموزش های حرفه ای مهارتی کوتاه مدتی است که ویژه دانش آموزان متوسطه اول در سال تحصیلی 96-97 که در 8 استان به صورت پایلوت اجرا شده است.

وی در ادامه توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعداد های دانش آموزان را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: ایجاد زمینه کسب شایستگی های فنی و حرفه ای و آشنایی با مشاغل گوناگون، همچنین کمک به خلاقیت ، نوآوری و کار آفرینی از اهداف دیگر این طرح است.

صابری سهم مدارس استان در اجرای این طرح را 210 آموزشگاه عنوان کرد و گفت: در این طرح به میزان 60 ساعت از مجموع آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت که منطبق با استاندارد های سازمان فنی و حرفه ای کشور می باشد در طول یک دوره تحصیلی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح می توان خارج از برنامه هفتگی رسمی به صورت تراکمی در یک پایه تحصیلی عمل کرد یا این طرح در دو یا سه پایه تحصیلی اجرا شود. آموزشکده های فنی و حرفه ای و آزاد که دارای پروانه تاسیس از سازمان فنی و حرفه ای هستند می توانند در این طرح مشارکت کنند.

صابری گفت: درخراسان رضوی بر اساس تفاهم نامه مشترک بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان که در تاریخ 7 بهمن منعقد شد، طرح ایران مهارت قابل اجرا است ودستور العمل اجرایی به ادارات 47 گانه اموزش و پرورش ابلاغ می شود.300 نوع مهارت از طرف سازمان فنی و حرفه ای ابلاغ شده است و دانش آموزان با اختیار می توانند مهارت مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

نظرات:

loader