1396/12/09 تعداد بازدید: 587
print

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفت و گو با ایسنا گفت: اعتقاد ما در سازمان فنی و حرفه ای بر این است که یکی از فقرهای حاکم بر جامعه فقر منابع نبوده بلکه فقر مهارتی است

به گزارشروابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه فقر مهارتی چالش جامعه امروزی ماست، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما در حوزه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، مهارت آموزی در محیط واقعی کار بوده که 87 درصد این برنامه تحقق پیدا کرده است. از این رو برای جهت بیشتر به این یک برنامه اکتفا نکرده وبرنامه‌های دیگری را نیز  در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه مخاطبان جویایی کار به دو دسته تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: نخست افرادی هستند که شغل ندارند و بعد از آموزش در مراکز ما دارای شغل می‌شوند. گروه دوم کسانی هستند که با به روز رسانی فناوری‌های موجود در کارگاه‌ها ترس از دست دادن شغل خود را داشته اما با  کسب آموزش‌ لازم‌های در مراکز فنی و حرفه‌ای این نگرانی شان را حل خواهند شد. در این حوزه تاکنون حدود 18 هزار نفر نیرو کار آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

رحیمی با اشاره به اینکه تولید مرغوب، تولیدی پایدار است، بیان کرد: تولیدی که کیفیت مطلوبی داشته باشد، تولید پایدار است. به طور مثال اگر در بطن جامعه همه افراد متفق القول باشند که محصولی از کیفیت لازم برخوردار نیست، قطعا مصرف کننده آن محصول را استفاده نخواهد کرد، لذا کیفیت در تولید امری ضروری و مهم است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کیفیت نقش اساسی و مهمی را در تولید ایفا می‌کند به گونه‌ای که اگر کیفیت محصولات بالا و مطلوب باشد، به همان اندازه نیز تولید افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه قیمت تمام شده کالاهای تولیدی در کشور نسبت به کشورهای دیگر مانند چین بالاتر است، تصریح کرد: زمانی که محصولی از کشور چین وارد ایران می‌شود که قیمت تمام شده آن محصول نسبت کالای تولید شده در داخل کشور ما از قیمت کمتری برخوردار است، لذا دلیل بالا بودن قیمت تمام شده کالاهای تولید داخل، تجهیزات مورد استفاده و مهارت است.  از این جهت مهارت آموزی امری مهم محسوب ‌می‌شود.

نظرات:

loader