1402/04/19 تعداد بازدید: 133
print
فعالیت شیفت بعدازظهر مراکز فنی و حرفه ای در تابستان مدرسه مهارتی از عید غدیر آغاز می شود

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور از فعالیت شیفت بعدازظهر کارگاه های دولتی فنی حرفه ای در بیش از ۶۴۰ مرکز در تابستان خبرداد.

 به  گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا» رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل که در سن ۱۲ تا ۱۸ سالگی هستند یک طرح ملی است که دستگاه‌های مختلف با یک همت و خرد جمعی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود خود اقدام می‌کنند.

دانش آموزان اگر در ایام فراغت به فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازند می‌توانند تجربیات خوبی به دست آورند و ممکن است کار‌هایی که در اوقات فراغت انجام می‌دهند سبب تغییر مسیر زندگی آن‌ها شود.

استفاده از وقت را باید از کودکی به فرزندان آموخت، زیرا پر کردن ساعات فراغت بعد از مدرسه به روشی هدفمند و منظم، از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

حدود سه هفته گذشته تفاهم‌نامه راه اندازی مدرسه تابستانه با محوریت مهارت آموزی، اشتغال زایی و عدالت آموزشی و سایر همیاری‌های مرتبط با ایجاد استاندارد‌های آموزش غیرحضوری و تولید محتوا، ارائه مدرک و سایر حمایت‌های مادی و معنوی سازمان فنی و حرفه‌ای و ظرفیت رسانه ملی و شبکه آموزش میان علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما و غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امضا شد تا برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان آغاز شود.

برای اطلاع از آغاز برنامه‌های این تفاهم نامه و اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در تابستان امسال برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، با غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفتگو کردیم‌.

وی در خصوص برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور برای تابستان گفت: در تابستان شیفت بعدازظهر کارگاه‌های دولتی فنی حرفه‌ای در بیش از ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور بیش از ۴ هزار کارگاه فعال اکنون به کار گرفته شده‌اند.

حسینی نیا گفت: اکنون شیف بعداز ظهر این کارگاه‌ها برای آموزش در اختیار قرار داده شده است و در موقعیتی که لازم باشد از ظرفیت‌های خالی شیفت صبح هم استفاده می‌شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در تابستان از مراکز جوار کارگاهی، مراکز پذیرنده کارآموز در محیط کار واقعی هم استفاده خواهیم کرد گفت: آموزشگاه‌های آزاد هم می‌توانند در این فعالیت اجتماعی بزرگ نقش آفرینی کنند.

وی در توصیه‌ای به نوجوانان و جوانان برای استفاده مفید از اوقات فراغت تابستان گفت: یک لحظه از عمر را هدر ندهید و به فرموده امیرالمومنین (ع) بهترین تفریح کار است و کاری را که علاقه دارید انجام دهید همچنین می‌توانند در طرح غنی سازی اوقات فراغت آموزش ببینند تا بتوانند فرد مفیدی برای کشور و جامعه باشند.

عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما هم در خصوص راه اندازی مدرسه مهارتی گفت: مدرسه تلویزیونی مهارت، با هدف مهارت آموزی به نوجوانان از عید سعید غدیر خم آغاز به کار می‌کند.

وی اظهار کرد: نهایتا در شهریور ماه افرادی که آموزش‌ها را فرا گرفتند آزمون می‌دهند تا مدرک دریافت کنند در این زمینه وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای در کنار وزارت ارتباطات همراهی کردند تا این کار انجام شود و آموزش منجر به اشتغال داشته باشیم.

نظرات:

loader