1402/05/02 تعداد بازدید: 143
print
اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ‎ای با حضور صاحب نظران و اساتید دانشگاهی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بررسی اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ‎ای با حضور صاحب نظران و اساتید دانشگاه، فعالان فعلی و سابق این عرصه خبر داد.

 سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بررسی اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای با حضور صاحب نظران و اساتید دانشگاه، فعالان فعلی و سابق این عرصه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتدر تشریح نشست (دوشنبه 29 خرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: بررسی طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طبق اصل 85 قانون اساسی پس از رأی صحن مجلس به کمیسیون محول شد و امروز اولین نشست بررسی این طرح در کمیسیون بود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از ویژگی‌های طرح‌های اصل 85 این است که متخصصان، صاحب نظران و اندیشمندان می‌توانند در جلسات حضور یابند و قانون کاملی برآیند این جلسات باشد. بر همین اساس امروز اساتید دانشگاه از دانشگاه‌های تهران، شریف، شهید بهشتی، علامه، تربیت مدرس، علم و صنعت و رئیس سازمان فنی و حرفه‌‎ای و معاونانش و همچنین معاون وزیر آموزش و پرورش حضور داشتند. همچنین رؤسا و اساتید سابق سازمان فنی و حرفه‌‎ای و نمایندگانی از آموزشگاه‌‎های غیردولتی حضور داشتند و موضوع مورد بحث قرار گرفت.

وی تصریخ کرد: قریب به 50 سال است که سازمان فنی و حرفه‌ای بدون اساسنامه اداره می‌شد و دغدغه اندیشمندان و اساتید دانشگاه بیشتر روی این محور بود که ما برای نسل آینده اساسنامه تعریف می‌‎کنیم و این اساسنامه باید با نگاه به آینده تدوین شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: همچنین در نشست امروز دغدغه اساتیدی که در خارج از کشور تجربه داشتند و آموزش فنی و حرفه‌ای کشورهای صنعتی و مدرن را مورد مطالعه قرار دادند در نشست امروز مورد توجه قرار گرفت. یکی از نقاط ضعف مشهود آموزش فنی و حرفه‌ای در مدارس است که باید کاری کنیم آموزش و پرورش دانش آموز را پس از دریافت مدرک دیپلم به بازار کار معرفی کند که چنین خروجی در این وزارتخانه وجود ندارد که امیدواریم این وضعیت اصلاح شود.

بر اساس گفته فلاحی تمامی موارد مطرح شده در نشست امروز جمع آوری و در پیش نویس اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای لحاظ خواهد شد

نظرات:

loader