1397/10/01 تعداد بازدید: 788
print
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: شفافیت عنصر نجات بخش کشور است شرایط موجود کشور گویای آن است که ما در حوزه مهارت آموزی غفلت کرده ایم

دکتر شریعتمداری گفت: شرایط موجود کشور گویای آن است که ما در حوزه مهارت آموزی غفلت کرده ایم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در دومین همایش حکمرانی و مدیریت محلی آموزش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر ضرورت ارتقای همکاری های بخش دولتی با بخش خصوصی برای تسهیل در انجام امور در حوزه مهارت آموزی تاکید کرد.

دکتر شریعتمداری افزود: واگذاری مسئولیت ها به بخش خصوصی و دخیل کردن این بخش در انجام مسئولیت ها افزایش بهره وری و کارایی را در برخواهد داشت و تکمیل کننده خدمات دولتی است .

وی تصریح کرد: برای ایجاد کارآفرینی و نهادینه کردن مهارت آموزی باید سرمایه گذاری بر نیروی انسانی را از دبستان و پیش از دبستان آغازکنیم چرا که این نوع سرمایه گذاری استعدادیابی و تخصص های گوناگون را در اختیار ما قرار می دهد .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : در حال حاضر در استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در صنایع عقب هستیم و به انقلاب در این زمینه نیازمندیم .

وی اظهار داشت : توسعه پایدار و متوازن در گروی رشد اقتصادی است و رشد اقتصادی با تولید ممکن می شود و تولید نیازمند داشتن نیروی انسانی ماهر و متخصص است.

 وزیر تعاون در ادامه گفت: داشتن نیروی انسانی ماهر مستلزم آموزش های مهارتی و تجهیزات فنی به روز است و شرایط موجود کشور گویای آن است که ما در حوزه مهارت آموزی غفلت کرده ایم.

شریعتمداری گفت: بیکاری برون داد اقتصاد است و مهارت افزایی مهمترین مولفه ایجاد اشتغال مولد و پایدار و رفع بیکاری است.

وی تأکید کرد: مدارک سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید ارزش واقعی خود را پیدا کنند و این مهم در بازگشت جایگاه مهارت آموزی در بین افراد تأثیر گذار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : با رشد مهارت آموزی می‌توانیم به رشد بالاتر برسیم.

دکتر شریعتمداری در ادامه از نمایندگان مجلس به خاطر تصویب قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی تشکر کرد.

وی در خاتمه تأکید کرد: شفافیت عنصر نجات بخش کشور است و باید در عملکرد تمام مجموعه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکم باشد.

 

نظرات:

loader