1396/10/07 تعداد بازدید: 931
print
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:مدل مدیریت آموزش های مهارتی در حال تغییر است

دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان اظهار داشت : مدل مدیریت آموزش های مهارتی در حال تغییر است و تلاشمان بر این است که آموزش ها را تا حد امکان منعطف کرده و اثربخشی آنها را افزایش دهیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جریان سفر به استان فرهنگی کردستان و در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال این استان اظهار داشت : مدل مدیریت آموزش‌های مهارتی در حال تغییر است و تلاشمان بر این است که آموزش‌ها را تا حد امکان منعطف کرده و اثربخشی آنها را افزایش دهیم.

دکتر سلیمان پاک‌سرشت بیان داشت: وجود نیروی تحصیلکرده و متخصص در بخش‌های مختلف، وجود کانی‌های معدنی فلزی و غیرفلزی با ذخایر قابل توجه، جمعیت روستایی با توزیع متعادل در مناطق روستایی، امکان ایجاد صنایع تبدیلی برای افزایش ارزش‌افزوده و وجود منابع آبی با پراکندگی مناسب از مزیت‌های استان کردستان است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با مهارت‌آموزی در یک ماه گذشته اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: ابلاغ قانون نظام جامع آموزش فنی و حرفه‌ای که پیشرو در توسعه آموزش‌های مهارتی است از اتفاقات بسیار خوبی بود که در این حوزه طی سال جاری افتاد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود : استان کردستان جایگاه خوبی در رده‌بندی‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارد و رتبه شایسته‌ای از نظر کارآمدی و عمل به تعهد آموزشی را در بین استان های کشور کسب کرده است.

وی به طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی نیز گریزی زد و گفت: هدف طرح حضور و جذب دانش‌آموختگان دانشگاهی و فراهم‌نمودن زمینه انتقال دانش به بنگاه‌های اقتصادی و کسب تجربه و آمیختن آن با دانش اجرایی است.

به گفته این مقام مسئول ، در راستای اجرای این طرح تاکنون بیش از 310 مجوز برای بنگاه‌های اقتصادی صادر و تعداد 488 نفر نیز مشغول به کار شده‌اند که کردستان از لحاظ آمار اشتغال در طرح تکاپو رتبه پنجم کشور را کسب نموده است.

دکتر پاک سرشت به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای طی سال جاری به یک هزار و 400 نفر در استان کردستان اشاره کرد و گفت: همچنین در خصوص بهره‌گیری از پتانسیل اشتغالزایی از طریق مشاغل محلی این اداره کل اقدام به شناسایی مشاغل محلی و تدوین استانداردهای آموزشی مربوطه کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مناطق روستایی و عشایری ۴۰۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند و ۵۰ درصد فضای استان برای اجرای طرح تکاپو اختصاص یافته است.

 

نظرات:

loader