1397/10/01 تعداد بازدید: 764
print
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: جنبش جدی مهارت آموزی لازمه جهش اقتصادی است

دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امروز بیست و نهم آذر ماه جاری در دومین همایش حکمرانی و مدیریت محلی آموزش مهارت گفت: جنبش جدی مهارت آموزی، لازمه جهش اقتصادی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دومین همایش حکمرانی و مدیریت محلی آموزش مهارت با حضور دکتر شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، دکتر سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، دکتر عزیزالله شهبازی، استاندار البرز، دکتر محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، سیروس شفقی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج، مدیران ستادی و استانی و ... در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای این سازمان امروز بیست و نهم آذر ماه جاری آغاز به کار کرد.

دکتر پاک سرشت ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور مساله استفاده از توانمندی های نیروی انسانی برای توسعه کشور اولویت پیدا کرده و اقبال به موضوع مهارت آموزی در صحبت های مقامات عالی کشور از جمله رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بی مانند است.

وی افزود : فقر مهارتی بزرگترین چالش کشوراست و این درحالی است که مساله مهارت آموزی هنوز مساله جدی کشور نیست و این موضوع با توجه به هدر رفتن نیروی انسانی نگران کننده است .

پاک سرشت تصریح کرد: کشورهای توسعه یافته جز با تکیه بر توان نیروی انسانی خود و اولویت قراردادن مهارت آموزی به توسعه دست نیافته اند و ما نیز برای عبور از شرایط کنونی نیازمند نگاه تحولی به مهارت آموزی هستیم .

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: در این مقطع برنامه ریزی در نظام آموزشی کشور نیازمند بازنگری است  .

پاک سرشت در ادامه گفت: درحال حاضر مشاغل و نیازهای بازار کار مدام درحال رشد و تغییر است و تکنولوژی های مربوطه مدام درحال تحول و تغییر هستند در نتیجه ابزار و استانداردهای آموزشی ما نیز باید برای پاسخگویی به نیاز های گسترده به روز باشد. 

وی افزود: رویکردها به مهارت آموزی درحال تغییر است و دیدگاه تحولی برای این مهم بسترسازی شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: نیازمند حمایت های وزیر و نمایندگان مجلس برای تخصیص ردیف بودجه هستیم چرا که در غیر این صورت نمیتوان از تحول در مهارت آموزی صحبت کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اضافه کرد: در کنار نگرانی برای توسعه مهارت آموزی باید با تناسب ظرفیت های تولیدی در این حوزه کشور را در تامین نیروی انسانی آن قوی کنیم ‌چراکه بیش از ۸۰ درصد مشاغل در کشور به مهارت آموزی نیاز دارند.

این همایش بیست و نهم و سی ام آذرماه جاری در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای با حضور رئیس سازمان، معاونان، مدیران ستادی و استانی برگزار می شود.

 

 

نظرات:

loader