1397/05/30 تعداد بازدید: 909
print
معاون آموزش سازمان آموزش فن و حرفه ای کشور در جمع خبرنگاران در مشهد: حوزه خدمات، بیشترین ظرفیت اشتغال را دارد

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مشهد در جمع خبرنگاران گفت: آموزش های فنی و مهارتی حوزه خدمات بیشترین زمینه سازی و ظرفیت سازی برای ایجاد اشتغال را دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، علیرضا حاتم زاده روز دوشنبه در حاشیه همایش هم اندیشی و تعاملات منطقه ای ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای مناطق یک و هشت کشور در مشهد به خبرنگاران اظهار کرد: رشته های مهارتی که منجر به اشتغال مهارت آموزان می شود در مناطق و استان های کشور متفاوت است.
وی افزود: در مجموع و به صورت میانگین در بین رشته های مهارتی حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر؛ رشته های حوزه خدمات بیش از بقیه به اشتغال منجر شده و زمینه فعالیت مهارت آموزان در بازار کار را فراهم می آورد.
وی با بیان اینکه طبق آخرین رهگیری انجام شده از مهارت آموزان رشته های مهارتی و فنی در کشور 50 درصد کسانی که با هدف اشتغال در بازار کار اقدام به مهارت آموزی کرده اند، به کار گرفته شده اند، افزود: معمولا 60 درصد افرادی که برای فراگیری یک فن و مهارت به مراکز فنی مراجعه می کنند، یا شاغلند و یا با هدف اشتغال می آیند.
وی ادامه داد: 40 درصد مهارت آموزان نیز با هدف علاقه شخصی و افزایش توانمندی در دوره های آموزشی شرکت می کنند.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در خصوص حذف و یا بازنگری رشته های مهارتی مورد ارائه این سازمان گفت: نمی توان در این زمینه آمار رسمی ارائه کرد اما باید توجه داشت که ارائه رشته های فنی و مهارتی بر اساس استانداردهای آموزشی و در قالب کارگروه های تخصصی با حضور اساتید انجام می شود.
حاتم زاده افزود: به طور کلی می توان گفت رشته های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات در بازنگری های کمیته استانداردهای آموزشی بیشترین تغییرات را دارد و دیگر رشته ها هر سه سال یکبار نیازمند بازنگری و استاندارد جدید هستند.
وی ادامه داد: طی سال 96  در بخش دولتی و آموزشگاه های آزاد مجموعا یک و نیم میلیون نفر در دوره های مختلف آموزش فنی و حرفه ای کشور شرکت کرده اند.
گفتنی است همایش یک روزه هم اندیشی مناطق یک و هشت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور استان های سمنان، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و خراسان جنوبی به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، 29 مردادماه در مشهد برگزار شد.

 

نظرات:

loader