1396/01/10 تعداد بازدید: 2496
print
مدیرکل دفتر حراست مرکزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای: آموزش های مهارتی و توانمندسازی افراد ازمولفه های مهم اشتغال است

مدیرکل دفتر حراست مرکزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر حضور نیروی توانمند در عرصه های کاری وظیفه سازمان را سنگین تر کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، رحمت اله مهنی در جلسه ای با حضور افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، تنی چند از معاونین و روسای ستادی  این اداره کل و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای مشهد اظهار کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است تکلیف ما سنگین تر شده است.

وی افزود: اگرچه کار و رسالت سازمان ارائه آموزش های مهارتی در جهت اشتغال است اما تاکید مقام معظم رهبری بر امر اشتغال ما را ملزم به دقت و برنامه ریزی بیشتر و بهتر برای تحقق شعار مبارک سال 96 نموده است.

وی با بیان اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه ای خط مقدم کار سازمان هستند خواستار به کارگیری همتی مضاعف در سال جاری شد و اضافه کرد: در کنار این، بخش خصوصی نیز با حمایت وتقویت می تواند کمک بزرگی در اجرایی نمودن شعار امسال برای سازمان باشد.

مهنی در ادامه بابیان اینکه می توان با تغییر شیوه های آموزش در سال جدید به سمت کارآمدی بیشتر آموزش ها حرکت کرد افزود: یکی از مولفه هایی که به ما کمک خواهد کرد در امر آموزش موفق تر عمل کنیم عملیاتی کردن تیم های نظارتی و بازدید میدانی از مراکز آموزشی و کارگاه های با هدف کیفیت بخشی به آموزش های مهارتی است.

وی از آموزش های مهارتی و توانمندسازی افراد به عنوان مولفه های مهم اشتغال نام برد.

در ادامه این جلسه افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های صورت گرفته در استان پرداخت و از تشکیل اولین مجمع خیرین مهارت آموزی و اشتغال و همچنین رخداد اولین وقف در حوزه مهارت آموزی در استان به عنوان امور ویژه ای نام برد که به طور خاص در خراسان رضوی اجرایی شده است.

وی از ورود به حوزه ترویج اخلاق حرفه ای و بالا بردن تعهد نیروی کار بر اساس نیاز صنایع و صنوف به عنوان یکی از برنامه های کاری و آموزشی یاد کرد.

نظرات:

loader