1395/12/14 تعداد بازدید: 1943
print

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: از افزایش آموزش ها در سکونتگاه های غیر رسمی استان خبر داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی در خصوص عملکرد این اداره کل در حوزه آموزش در سکونتگاه های غیر رسمی یا همان حاشیه شهر با اشاره به اهمیت مساله حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ، اظهار کرد: در سال جاری در مجموع 3 هزار و 186 نفر از ساکنین حاشیه شهر مشهد از آموزش های مهارتی بهره مند شده اند که از این تعداد 2 هزار و 895 نفر در مشهد، 135 نفر در سبزوار، 97 نفر در نیشابورو 59 نفر در تربت حیدریه توانسته اند در رشته های مورد نظر خود مهارت لازم را کسب نمایند.

وی ادامه داد: آموزش های مذکور در دو بخش خصوصی و دولتی ارائه شده است که از مجموع رقم 3 هزار و 186 نفر، 2هزار و 485نفر در آموزشگاه های آزاد آموزش دیده اند و مابقی در بخش دولتی صورت گرفته است.

رحیمی با مقایسه ارقام عملکرد سال جاری با سال های گذشته اضافه کرد: خوشبختانه در مقایسه با گذشته آموزش در سکونتگاه های غیر رسمی با افزایش قابل قبولی روبرو بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع 86 درصد آموزش ها، در گروه بانوان و 14 درصد در گروه آقایان  صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: تاکنون بالغ بر10 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در قالب تاسیس 41 آموزشگاه آزاد صورت گرفته است که اشتغال قریب بر 123 نفر را نیز در پی داشته است.

رحیمی افزود: در بخش دولتی 12 تیم سیار به ارائه خدمات آموزشی پرداخته و موفق به اجرای 148 هزار نفر ساعت آموزش شده است.

وی در خصوص برنامه های این اداره کل جهت توسعه آموزش های مهارتی در حاشیه شهر اظهار کرد: پیگیری حضور خیرین در سکونتگاه های غیر رسمی  به منظور سرمایه گذاری در حوزه آموزش های مهارتی و همچنین تشویق متقاضیان تاسیس آموزشگاه آزاد به سرمایه گذاری دراین مناطق از جمله برنامه ها و اهداف اداره کل در این زمینه است.

رحیمی همچنین از افزایش پایگاه های سیاربخش دولتی در سکونتگاه های غیررسمی از 12 به 20 پایگاه در سال آتی خبر داد.

نظرات:

loader