1397/04/20 تعداد بازدید: 798
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفت و گوی رادویی با صدا وسیمای استان: آموزش بیش از 3 هزار و 500 نفر طی سال گذشته در قالب طرح طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفت و گوی رادویی با صدا وسیمای استان به تشریح طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی با حضور در استودیو برنامه رادیویی سرای زندگی صدا و سیمای خراسان رضوی و گفت و گوی زنده، به تشریح طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی پرداخت و اظهار کرد: با آغاز اجرای این طرح در استان در سال گذشته 3 هزار و 629 نفر از آموزش های مهارتی در قالب طرح مذکور بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری نیز 648 نفر دیگر به جمع مهارت آموزان طرح پیوسته اند تا پس از 6 ماه آموزش در محیط کار واقعی و با کسب مهارت های حرفه ای مختلف بتوانند وارد بازار کار شوند.

وی در تشریح جزئیات طرح اظهار کرد: مخاطبان این طرح شامل دو گروه واحد های پذیرنده و کارجویان هستند که دانش لازم را داشته اما فاقد مهارت لازم احراز شغل هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به نامگذاری سال 97 تحت عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: بهترین  حمایت از کالای ایرانی تربیت افرادی است که بتوانند کالای با کیفیت و مورد رضایت مردم را تولید نمایند و در همین راستا می توان طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی  را نمونه بارز حمایت عنوان کرد چراکه کارآموزان علاوه بر کسب مهارت اجتماعی می توانند مهارت های لازم حوزه کسب و کار و تولید را فرا بگیرند.

رحیمی با اشاره به دغدغه واحدی ها صنفی و تولیدی و  پذیرنده طرح مذکور در خصوص مسائل قانون کار و بیمه برای کارآموزان اضاغه کرد: در جهت سرعت بخشیدن و تسهیل اجرای طرح و رفع دغدغه واحدهای پذیرنده، مهارت آموزان از شمول قانون کار و بیمه تامین اجتماعی خارج هستند و مدت کارآموزی در این واحدها تحت پوشش بیمه حوادث نیز قرار دارند.

وی همچنین از مشوق های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای  واحدهایی گفت که پس از اتمام دوره مهارت آموزی افراد، آنان را به کار خواهند گرفت.

وی بابیان اینکه این طرح هیچ گونه محدودیتی در گروه های خواهران و برادران ندارد افزود: حتی افراد می توانند خود واحد پذیرنده اری را شناسایی و به آموزش فنی و حرفه ای معرفی نمایند و پس از انجام هماهنگی های لازم در ان واحد به کسب آموزش بپردازند.

وی از مشارکت واحدهای صنفی و تولیدی و کارفرمایان در این طرح به عنوان خیر جمعی یاد کرد که افراد در تربیت نیروی کاری که جامعه به آن نیاز دارد مشارکت می نماید.

 

نظرات:

loader