1396/11/10 تعداد بازدید: 778
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آغاز اجرای طرح مهارت آموزی به زنان حاشیه نشین در خراسان رضوی خبر داد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار ساکن در سکونتگاه های غیررسمی استان آغاز شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح در قالب تفاهم نامه میان وزارت کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مناطق حاشیه ای شهرها و سکونتگاه های غیررسمی اجرا می شود.
وی بیان کرد: در این راستا هشت پهنه سکونتگاه غیررسمی در پیرامون شهر مشهد و حاشیه شهرهای سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
وی گفت: سهم خراسان رضوی در این زمینه 120 هزار نفرساعت آموزش معادل آموزش 1200 نفر است.
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه ثبت نام از زنان سرپرست خانوار علاقه مند در این زمینه آغاز شده، افزود: مهارت آموزی در رشته های مختلف مورد علاقه زنان انجام می شود و انتخاب رشته برای آنان آزاد است.
وی با اشاره به اینکه هزینه اجرای این طرح از سوی وزارت کشور تامین می شود، بیان کرد: در هماهنگی انجام شده با معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی و نیز دفتر امور اجتماعی استانداری، حمایت های پس از مهارت آموزی از این زنان انجام می شود تا شاهد اشتغال و ایجاد درآمد اقتصادی برای آنان باشیم .
وی اظهار کرد: این طرح با هدف توسعه عدالت اجتماعی، توجه به خانواده و حمایت از زنان سرپرست خانوار و تلاش برای توانمندسازی خانواده های حاشیه نشین صورت می گیرد.
رحیمی گفت: با جدیت موجود در اجرای این طرح پیش بینی می شود آموزش این تعداد زن سرپرست خانوار تا پایان امسال به انجام برسد.
وی افزود: این طرح در کلیه مراکز دولتی و غیردولتی و برحسب علاقه مندی و رشته منتخب از سوی زنان سرپرست خانوار انجام می شود.

 

نظرات:

loader