1395/10/09 تعداد بازدید: 1855
print

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در نشست با هیات لبنانی گفت: مهارت نیروی کار یکی از عوامل بسیار مهم در افزایش کیفیت محصولات است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، هیات لبنانی که به مشهد سفر کرده اند به همراه رییس خانه کارگر استان به دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی آمدند تا از تجربیات مهارت آموزی استان مطلع و بهره مند شوند.

در این نشست افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به تشریح ماموریت های آموزش فنی و حرفه ای پرداخت و اظهار کرد: این سازمان  در بخشی از رسالت خود به آموزش مهارتی افرادی می پردازد که کار و مهارتی ندارند و با مهارت آموزی می توانند شغلی را به دست آورند و در بخش دوم نیز افراد مشغول در حرفه های مختلف را آموزش می دهد تا بتوانند در بازار رقابتی و رو به رشد و پیشرفت کنونی باقی بمانند.

وی از مهارت به عنوان یکی از عوامل افزایش کیفیت و بهره وری مشاغل و محصولات نام برد و افزود: مهارت نیروی کاز از جمله مهمترین آیتم های افزایش کیفیت محصولات است.

رحیمی خاطر نشان کرد: همه مشاغل نیازمند بازآموزی نیروی کار در جهت افزایش بهره وری می باشد.

وی کار را عامل شخصیت بخشی به افراد جامعه برشمرد که از بسیاری از معظلات اجتماعی نیز جلوگیری می نماید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ کار در جامعه کنونی آسیب دیده است بر تلاش در جهت اصلاح این فرهنگ تاکید کرد.

در ادامه این نشست یکی از اعضاء هیات لبنانی حاضر دراین نشست اظهار کرد: هر آنچه از توسعه و پیشرفت در جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است نتیجه اندیشه بزرگ و متعالی امام  خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای  می باشد.

وی از کار آموزش فنی و حرفه ای به عنوان مصداق اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود: دست اندرکاران آموزش های مهارتی در واقع عاملین اصلی اقتصاد مقاومتی هستند.

در این نشست همچنین حسین رسولی رییس خانه کارگر خراسان رضوی به تشریح وضعیت اشتغال استان پرداخت و با اشاره به این نکته که خراسان رضوی دارای رتبه سوم تولید ناخالص ملی در سطح کشور می باشد از بیکاری و کمبود اشتغال به عنوان مشکل عمده استان نام برد.

نظرات:

loader