1396/01/15 تعداد بازدید: 2212
print

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: با عنایت به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بایستی در آموزش های مهارتی به سمت آموزش های سفارشی و تقاضا محور بر اساس نیاز بازار کار حرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و  حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی در مراسم مبادله سند برنامه آموزشی و اجرایی سال 96 که با حضور روسای ستادی و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان های تربت جام، تربت حیدریه، نیشابور، تحت جلگه، مرکز شماره 1 مشهد و قوچان در مشهد برگزار شد اظهار کرد: یکی از اولویت های کاری ما در سال جدید توجه به کیفیت آموزش هاست چراکه در امر آموزش محتوا و کیفیت بسیار مهم است.

وی با تصریح این نکته که سند آموزشی و اجرایی سال جاری در همه حوزه ها دارای حساسیت می باشد و هر 3 ماه یکبار مورد بررسی قرار خواهد گرفت، امکانات و تسهیلات هر مرکز را تابعی از عملکرد مرکز در قالب سند مذکور اعلام کرد.

رحیمی تاکید کرد: لازم است تا روسای مراکز به  دنبال افزایش دامنه تعاملات خود با سایر دستگاه ها، شرکت ها و صنایع باشند و به سمت آموزش های سفارشی حرکت نمایند تا درصد جذب کارآموزان در بازار کار تغییر و افزایش یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری سال 96 تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: این نامگذاری به معنای قرار گرفتن تولید و اشتغال در محور امور است بنابراین باید گفت که نقش آموزش فنی و حرفه ای بسیار با اهمیت تر از سالهای گذشته می باشد چراکه در بازار، مشتری تابعی از تولید مبتنی بر نیاز بازار و البته کیفیت است که بهره وری نیروی کار از عوامل اثرگذار بر کیفیت تولید است و این بهره وری تنها با مهارت است که افزایش می یابد.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از متولیان اصلی مهارت آموزی شناخته می شود بنابراین وظیفه مذکور،امسال خاص تر شده و نمود بیشتری پیدا خواهد  کرد.

وی ضمن تاکید بر نفش محوری سازمان  آموزش فنی و حرفه ای در تحقق شعار امسال، لازمه اصلی این امر را تلاش و عملکرد مراکز آموزشی عنوان کرد.

نظرات:

loader