1396/06/23 تعداد بازدید: 1309
print
عضو شورای اسلامی شهر مشهد: از آموزش رشته های اشباع شده پرهیز شود

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: آموزش های مهارتی باید منجر به اشتغال شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، در دیداری که از سوی افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به همراه معاونین و روسای ستادی این اداره کل با شهناز رمارم عضو شورای اسلامی شهر مشهد صورت گرفت، رمارم بر عدم ارائه آموزش رشته هایی اشباع شده تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود معضل اشتغال در کشور بایستی این آموزش ها به شکل و گونه ای باشد که منجر به اشتغال شود.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: بدین سبب بایستی به سراغ رشته هایی جدید و نو منطبق با نیاز حامعه و فناوری های روز رفت.

رمارم ادامه داد: مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و با توجه به وجود بارگاه منور رضوی دارای ظرفیت هایی ویژه ای در حوزه گردشگری مذهبی و همچنین سوغات و زیارت می باشد که می توان از این پتانسیل در ارائه آموزش های کاربردی بهره برد.

در ادامه این نشست مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی ضمن تشریح ماموریت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: وظیفه آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی  به افراد فاقد مهارت است تا بهروری لازم را در صنایع داشته باشند.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص برخی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و اضافه کرد: چندین طرح برای نخستین در سطح کشور در خراسان رضوی آغاز شده است که تشکیل مجمع  خیرین آموزش های مهارت و اشتغال و همچنین طرح وقف مهارت آموزی از آن جمله است.

رحیمی همچنین به اجرای طرح آموزش 2 هزار زن سرپرست خانوار با هدف ایجاد اشتغال، افتتاح 2 مرکز ارتقاء مهارت جوار صنعت و اولین مرکزتخصصی آموزش معلولین کشور در مشهد اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به مساله سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی از پی گیری ایجاد مراکز مهارت آموزی در این مناطق و جذب اعتبار لازم گفت و افزود: در صورت تامین زمین مورد نیاز در این منطقه می توان شاهد آموزش های لازم در زمینه سوغات زیارت و دیگر زمینه های آموزشی در جهت توسعه اشتغال بود که یکی از عوامل پیشرفت این امر نیز همکاری هرچه بیشتر شهرداری مشهد می باشد.

 

 

نظرات:

loader