1397/10/01 تعداد بازدید: 800
print
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ضرورت افزایش اعتبارات آموزش های مهارتی

دکتر سلمان خدادادی با بیان این که مهارت آموزی مهم ترین راه ایجاد اشتغال، امنیت شغلی و موتور توسعه جامعه است بر ضرورت افزایش اعتبارات آموزش های مهارتی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر سلمان خدادای روز پنجشنبه بیست و نهم آذر ماه جاری در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با عنوان حکمرانی و مدیریت محلی آموزش مهارت که در مرکز تربیت مربی مستقر در کرج برگزار شد، گفت: مهارت آموزی موجب قابلیت وتوانمندی انسان می شود که براین اساس جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه ای از اهمیت بالایی برخورداراست .

وی بیان داشت: امروز داشتن حرفه و مهارت می تواند باعث رشد جامعه شود ضمن آنکه مهارت آموزی وتور محرک رشد اقتصادی جامعه است.

دکتر خدادادی گفت: یکی از دلایل افزایش بیکاری درکشور فقدان مهارت های لازم در جامعه بیکاران است و اگر جویندگان کار مهارت داشته باشند به طور قطع مشکل بیکاری کاهش می یابد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه ای می توانند امنیت شغلی را بالا ببرند و نیازهای مهارتی جامعه را تامین کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات بخش آموزش فنی و حرفه ای کشور نیاز به افزایش دارد گفت: تمام تلاش خود را برای افزایش بودجه و اعتبارات سال1398آموزش های مهارتی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید با همکاری مجلس و دولت این مهم محقق شود.

وی گفت: امروز حدود 60 درصد دانش آموختگان کشور بیکار هستند و مراکز آموزش فنی و حرفه ای به شرط توجه مجلس و دولت می توانند نیاز فعلی کشور را در تأمین نیروی انسانی کارآمد و رفع  بیکاری برطرف کنند.

 

نظرات:

loader