1396/06/22 تعداد بازدید: 1155
print
دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در دیدار با امام جمعه مشهد به تشریح ماموریت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی به همراه جمعی از روسای ستادی این اداره کل و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای مشهد به دیدار آیت الله علم الهدی رفتند.

رحیمی در این دیدار ضمن تشریح ماموریت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش دو گروه کارجویان و شاغلین اظهار کرد: کارجویان افراد دانش آموخته ای هستند که برای احراز شغل نیاز به مهارت  آموزی دارند.

وی آموزش به شاغلین در صنایع و حرفه های مختلف براساس تغییرات و پیشرفت تکنولوژی را عامل تثبیت اشتعال و یکی دیگر از ماموریت های آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال  از سوی مقام معظم رهبری از آموزش های مهارتی به عنوان عاملی اثر گذار در تولید نام برد و در توضیح افزود: تولیدی پایدار است که دارای کیفیت کافی و لازم باشد و کیفیت بالا نیز تابعی از نیروی کار ماهر می باشد.

رحیمی خاطر نشان کرد: وظیفه آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی  به افراد فاقد مهارت است تا بهروری لازم را در صنایع داشته باشند.

وی تصریح کرد: هدف ما سوق دادن آموزش ها به سمت و سویی است که به اشتغال 100 درصدی منجر شود.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اهم فعالیت های صورت گرفته پرداخت و اضافه کرد: چندین طرح برای نخستین در سطح کشور در خراسان رضوی آغاز شده است که تشکیل مجمع  خیرین آموزش های مهارت و اشتغال و همچنین طرح وقف مهارت آموزی از آن جمله است.

رحیمی همچنین به اجرای طرح آموزش 2 هزار زن سرپرست خانوار با هدف ایجاد اشتغال، افتتاح 2 مرکز ارتقاء مهارت جوار صنعت و اولین مرکزتخصصی آموزش معلولین کشور در مشهد اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به مساله سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی از پی گیری ایجاد مراکز مهارت آموزی در این مناطق و جذب اعتبار لازم گفت و افزود: در صورت تامین زمین مورد نیاز در این منطقه می توان شاهد آموزش های لازم در زمینه سوغات زیارت و دیگر زمینه های آموزشی در جهت توسعه اشتغال بود.

 

 

 

 

نظرات:

loader