1396/11/07 تعداد بازدید: 733
print
در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور مطرح شد: توسعه فرهنگی و نسلی در گروی توسعه آموزش های مهارتی است

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: رفع نگرانی نسلی و فقر مهارتی، مسؤولیت اصلی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، دکتر سلیمان پاک سرشت در گردهمایی مدیران ستادی و استانی این سازمان، امروز پنجم بهمن ماه گفت: توسعه مهارت آموزی در اصل توسعه توانمندی تمدنی و نسلی است که اگر توسعه منابع انسانی به عنصر مهارت صورت نگیرد با تأخر فرهنگی مواجه می شویم. 

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تأکید بر اهمیت نگرش ها و ارزش های سازمانی گفت: پایبندی به این ارزش ها باعث می شود که منطبق با محیط عمل کرده و جایگاه سازمانی ما به درستی تعریف شود.

وی در ادامه تأکید کرد: ما در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تنها متولی اصلی مهارت آموزی هستیم و مهارت ها در توسعه فرهنگی بسیار ارزشمند هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رفع نگرانی نسلی و فقر مهارتی مسؤولیت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است و گفتمان مهارت آموزی باید به گفتمان اصلی ما تبدیل شود.

وی با تأکید بر این که جامعه نیازمند گفتمان مهارتی است، افزود: تک تک افراد در ایجاد این تحول مؤثر هستند و به ویژه ما در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نقش مهمی را در توسعه فرهنگ مهارت آموزی برعهده داریم.

رییس این سازمان افزود: امیدواریم که برگزاری این نشست ها منجر به کسب توفیقات در مسیر آینده سازمان شود و به ذهنیات و رویکرد مشترکی دست یابیم.

دکتر پاک سرشت با اشاره به رسالت مهارت آموزی این سازمان گفت: باید توجه کنیم در حوزه های مختلف از جمله انتصابات، تصمیم گیری ها و حل مسأله های پیش رو تا چه حد به مهارت ها و صلاحیت های لازم و اخلاق حرفه ای مجهز و پایبند هستیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: در مقطع زمانی کنونی جامعه بیش از همیشه به خدمات و برنامه های تحولی و جدید نیازمند است.

دکتر پاک سرشت افزود: تغییرات و تحولات در صورتی که اندیشمندانه و هوشمندانه متناسب با نیازهای محیط انجام شود، منجر به ارتقای اثربخشی سازمانی و بهبود محیط و جامعه می شوند.

وی با تأکید بر توسعه ارتباطات بین دستگاهی گفت: آموزش های مهارتی باید در قالب آموزش های هدفمند، فعال و اثربخش ارائه شود.

رییس این سازمان تصریح کرد: درآموزش های هدفمند، گروه هدف و نوع آموزش (آموزش های انعطاف پذیر) مشخص می شوند.

دکتر پاک سرشت افزود: آموزش های مهارتی، آموزش هایی فعال هستند که باید در بهره وری فردی و اجتماعی افراد مؤثر واقع شوند و ارائه آموزش های فعال مستلزم یک واکنش و اراده فعال است.

وی در ادامه با تأکید بر نقش مؤثر منابع انسانی سازمان در تحقق اهداف سازمانی و سلامت جامعه گفت: انتظار می رود که همکاری مدیران و کارکنان در ستاد و استان ها با حفظ شأن وکرامت انسانی و ارتقای رضایتمندی سرمایه های انسانی صورت پذیرد. 

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خاتمه تأکید کرد: تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با بهره گیری از ایده ها و نظرات همکاران ستادی و استانی در قالب سازمانی منسجم و یکپارچه و با انگیزه و علاقه و فعالانه در مسیر تحقق وظایفمان گام برداریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، این گردهمایی با موضوع؛ تبیین افق پیش رو؛ بازنگری در سیاست ها و روش ها امروز؛ پنجم بهمن ماه در ستاد این سازمان در حال برگزاری است.

 

 

نظرات:

loader