1395/11/21 تعداد بازدید: 2025
print
دبیر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد و کلات: آموزش فنی و حرفه ای در جهت استقلال کشور بسیار موثر است

دبیر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد و کلات گفت: آموزش فنی و حرفه ای در جهت استقلال کشور بسیار موثر است زیرا در حال حاضر اقتصاد کشور موضوع جنگ است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، امیرحسین قاضی زاده در جمع مسوولین و کارشناسان و مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه ای مشهد و در جلسه ای که به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی در شرایط کنونی از اقتصاد به عنوان موضوع جنگ نام برد و افزود: قبلا جنگ فیزیکی و نظامی بود اما حالا موضوع درگیری ما با دشمنان عرصه اقتصاد است.

دبیر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در سخنان خود در تبیین الزامات استقلال یک کشور از توانمندی جامعه در برخی از مهارت ها و داشتن استراتژی و راهبرد برای ارتباط با دیگران به عنوان ارکان استقلال نام برد و گفت: در حوزه اقتصاد نیز اگرچه برخی از منابع مهمند اما قابل اکتساب و استحصال هستند اما نیروی انسانی از جمله سرمایه هایی است که عدم وجود  آن می تواند تبعات خاصی به دنبال داشته باشد.

وی افزود: آموزش فنی و حرفه ای در سطح خودش و با توجه به جامعه هدف خود در جهت استقلال کشور بسیار مهم و اثرگذار است چراکه دیگر اقتصاد تنها یک مساله اقتصادی  نیست بلکه ابعاد سیاسی و امنیتی و اجتماعی پیدا کرده است.

 نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف ما در عرصه اقتصاد نداشتن نیروی انسانی دارای مشخصه های مهارت کافی و تخصصی و وجدان کاری است.

قاضی زاده ادامه داد: فنی و حرفه ای می تواند چندین هزار شغل را شناسایی و سازماندهی کند و نیروی انسانی ماهر تربیت کند.

وی تصریح کرد: بایستی مکانیزمی تعریف شود که وجدان و اخلاق کاری نیز در آموزش های مهارتی گنجانده شود تا علاوه بر افزایش اعتبار گواهینامه های آموزش فنی و حرفه ای، اعتماد مردم نیز بیشتر شود.

وی همچنین با اشاره به بحث کاهش نرخ رشد جمعیت کشور خاطر نشان کرد: با این وصف قطعا کشور در آینده با کمبود نیروی کار مواجه  خواهد شد بنابراین اکنون بایستی فرصت را مغتنم شمرد و با سرعت و دقت و قدرت نیازها را برطرف کرد.

نظرات:

loader