1397/10/15 تعداد بازدید: 797
print

مدیرکل آموزش ف نی و حرفه ای خراسان رضوی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی استان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای زندانیان خراسان رضوی باعث بیشترین اشتغال و کمترین بازگشت به جرم را داشته است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، اظهار کرد: ارائه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای به زندانیان باعث شده بیشترین اشتغال ایجاد شده و کمترین بازگشت به جرم کشور در این حوزه در خراسان رضوی ایجاد شود.

وی ادامه داد: بخشی از مهارت‌آموزان این اداره، زندانیان هستند و با همکاری اداره کل زندان‌های استان زندانیان در کارگاه آموزشی واقع در محیط زندان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

رحیمی ادامه داد: کار کردن زندانیان در زمان حبس در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای زندان و ورود آنان به بازار کار پس از ترخیص، باعث می شود آنان دیگر سراغ جرم نروند که این مساله به لحاظ اجتماعی و امنیتی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تاکنون موضوع مهارت‌آموزی در 12 زندان استان فعال است، افزود: کمتر از یک درصد زندانیان استان پس از ترخیص به سمت جرم رفتند و این عدد در حال رسیدن به صفر درصد بوده و برای تمامی آن‌ها مشاغل ثابت ایجاد شده است.

رحیمی‌ تصریح کرد: عملکرد اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در زندان‌ها که سبب اشتغال پایدار زندانیان و عدم بازگشت به جرم آن‌ها شده، تجلیل دستگاه‌های قضایی و انتظامی را به همراه داشته و بیشترین اشتغال ایجاد شده و کمترین بازگشت به جرم کشور در این حوزه در خراسان رضوی بوده است‌.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به فعالیت های این اداره در حوزه آسیب‌های اجتماعی، گفت: امسال برای اولین بار به متکدی‌گراها آموزش‌های لازم را ارائه و در 27 مرکز ترک اعتیادکه از سال‌های گذشته وجود داشته است، آموزش‌هایی را در اختیار افراد قرار دادیم.

 

نظرات:

loader