1396/10/07 تعداد بازدید: 771
print
حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان

دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه سفر خود به استان کردستان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان با مردم خونگرم این استان به صورت زنده و مستقیم گفتگو کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه سفر خود به استان کردستان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان با مردم خونگرم این استان به صورت زنده و مستقیم گفتگو کرد .

در ابتدای این گفتگو دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به رسالت این سازمان اظهار داشت : سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش های مهارتی غیر رسمی در سطح کشور وظیفه ارائه آموزش های مهارتی به کلیه اقشار جامعه اعم از شاغلین و افراد جویای کار را بر عهده دارد .

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود : این آموزش ها تفاوت های عمده ای از نظر ارائه و شیوه فراگیری آن با آموزش های آکادمیک دارد و می توان گفت آموزش های مهارتی با کاربرد بیشتر برای افراد جامعه و تلفیق این آموزش ها با آموزش های نظری منجر به پرورش نیروی کار متخصص و کارآمد برای ورود به بازار کار می شود .

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی در سطح دنیا بیان داشت : در بسیاری از کشورهای پیشرفته از سالیان سال آموزش های مهارتی به عنوان یکی از آموزش های کاربردی و کلیدی در راستای توسعه کشورها مورد توجه قرار گرفته است و این آموزش های می تواند موجب ایجاد اشتغال مولد و پایدار و افزایش بهره وری نیروی کار و تربیت افراد متخصص و کارآمد در راستای ورود به بازار کار شود.

این مقام مسئول گفت : متاسفانه امروزه مشاهده می شود که نیروی کار متخصص و کارآمد در بازار کار بسیار کم است و این موضوع بیشتر خود را در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی نشان می دهد که با تلفیق آموزش های مهارتی با آموزش های تئوری و آکادمیک می توان این خلا را پوشش داد .

دکتر پاک سرشت اظهار داشت : مهارت انجام کار در افراد خود دارای یک فرآیند است که بخشی از این فرآیند همان فراگیری آموزش های مهارتی و فنی است  و برای تبدیل افراد به یک فرد کارآفرین باید پارامترهای دیگری همچون ارائه آموزش های مهارتی نرم را نیز مد نظر قرار داد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به موفقیت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت : خوشبختانه این اداره کل در بسیاری از ارزیابی های صورت گرفته توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جزء ادارات کل برتر و موفق در سطح کشور بوده است که این امر خود نشان از وجود نیروهای خدوم ، ارزشمند و توانمند در این استان دارد.

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از تغییر رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ارائه آموزش های مهارتی خبر داد و افزود : این سازمان در نظر دارد ارائه آموزش های مهارتی در سطح کشور را بر اساس مزیت های نسبی هر منطقه و بازار کار آن منظقه با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی و استعداد های بالقوه در آن منطقه برنامه ریزی و اجراء نماید که خوشبختانه تدوین طرح تکاپو و اجرای آن به صورت پایلوت کشوری در استان کردستان و در 10 رسته شغلی کلید خورده است .

پاک سرشت با اشاره به تصویب قانون جدید نظام جامع آموزش فنی و حرفه ای و مهارتی توسط مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن توسط دولت بیان داشت : با ابلاغ این قانون می توانیم گامی مهم و بزرگ را در راستای توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی در سطح کشور برداریم.

در پایان دکتر پاک سرشت ابراز امیدواری کرد که با حمایت های همه جانبه مسئولان کشوری شاهد توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی در سطح کشور و علی الخصوص استان فرهنگی کردستان باشیم.

 

نظرات:

loader