1396/11/09 تعداد بازدید: 785
print
تاکید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی بر اصل کیفیت در آموزش های طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه شهر مشهد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در جمع موسسین و مدیران آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای حاشیه شهر مشهد گفت: توانمند سازی جمعیت ساکن در مناطق حاشیه شهر از ضروریات است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی در جمع موسسین و مدیران آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای حاشیه شهر مشهد در جهت تبیین طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه شهر اظهار داشت:  براساس تفاهم نامه وزارت کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه ای و به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار،کلاس‌های حرفه آموزی در مناطق حاشیه ای برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در 5 استان از جمله خراسان رضوی ادامه داد: باید دقت داشت که امروز کمک به حاشیه نشینان تنها اسقرار امکانات و انجام اقدامات رفاهی نیست بلکه لازم است تا جمعیت ساکن در این مناطق توانمند شده  تا با کسب درآمد توانایی استفاده از امکانات رفاهی را داشته باشند.

رحیمی در ادامه به بررسی جایگاه آموزش های مهارتی در جامعه پرداخت و با بیان اینکه مخاطبین این نوع از آموزش های عموما به دنبال مهارت آموزی برای احراز شغل هستند خاطر نشان کرد: بنابراین لازم است تا این آموزش ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا علاوه بر جذب مخاطب قدرت نگهداری و استمرار این جریان جذب را داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی  در خصوص طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه شهر،  ضمن ضروری دانستن کیفیت به جهت اهمیت آموزش ها در رسیدن به اشتغال جامعه هدف، بر نیاز سنجی  و ارائه آموزشی متناسب با نیاز منطقه تاکید کرد.

رحیمی با بیان اینکه در اجرای طرح اولویت اصلی با آموزشگاه هایی است که از درجه اعتبار سنجی بالایی برخوردار بوده و در مناطق حاشیه شهر به ارائه خدمات آموزشی مشغول هستند، تصریح کرد: باید به دنبال شیوه های اطلاع رسانی جامع و عادلانه  بود تا همه واجدین شرایط به طور یکسان امکان بهره مندی از این آموزش ها را داشته باشند.

گفتنی این گردهمایی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 2 مشهد برگزار شد.

 

نظرات:

loader