1395/12/07 تعداد بازدید: 2057
print
تاکید استاندار خراسان رضوی بر نقش ویژه آموزش های مهارتی در ایجاد اشتغال

استاندار خراسان رضوی گفت: آموزش فنی و حرفه ای نقشی بسیار مهم در ایجاد اشتغال پایدار را داراست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در بازدید از عملکرد آموزش های فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد در بافت حاشیه ای شهر مشهد با اشاره به مشکلاتی که در حوزه اشتغال وجود دارد، اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه ای نقشی بسیار مهم و اثرگذار در آموزش نیروی کار در جهت ایجاد اشتغال پایدار و ماندگار دارد.

وی ادامه داد: آموزش فنی و حرفه ای با توجه به زمینه ها و ظرفیت هایی که در دستگاه های دولتی و دستگاه های عمومی  در جهت تامین تسهیلات برای ایجاد اشتغال مفید و مورد نیاز جامعه و استان وجود دارد، می تواند همکاری داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به بازدیدی که پایگاه های آموزشی و تیم های سیار آموزش فنی و حرفه ای در حاشیه شهر مشهد صورت گرفت افزود: جوانان ما نیاز دارند که ظرفیت های کاری خود را ارتقاء دهند.

رشیدیان اضافه کرد: افرادی که به دنبال کار هستند لازم است که آموزش های مهارتی را فرا بگیرند تا بتوانند در بازار کار وارد عرصه رقابت شوند.

وی همچنین از افزایش فعالیت آموزشگاه های آزاد استان اظهار خرسندی نمود و افزود:  این به معنی افزایش تعداد افراد آموزش دیده است بنابراین ضروری است تا زمینه برای تامین ابزار کار، تامین منابع مالی و مواد اولیه برای اشتغال فراهم گردد که با توجه به اقداماتی که در بانک ها در حال رقم خوردن است این امیدواری هست که نتیجه مطلوب حاصل گردد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید ضمن حضور در فضای آموزشی، ضمن گفت و گوبا کارآموزان در زمینه آموزش های مهارتی و  کارآفرینی سوالاتی در خصوص هدف کار آموزان از حضور در دوره های آموزشی و برنامه آنان برای اشتغال را مطرح نمود.

گفتنی است در این بازدید فرماندار مشهد، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به همراه جمعی از معاونین و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای مشهد، استاندار خراسان رضوی را همراهی نمودند.

 

نظرات:

loader