1397/06/17 تعداد بازدید: 1018
print
برگزاری بیست و پنجمین دوره بازی های المپیک ویژه ایران در مشهد به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی

بیست و پنجمین دوره بازی های المپیک ویژه ایران در سالن ورزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 2 مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افتتاحیه بیست و پنجمین دوره بازی‌های المپیک ویژه ایران با حضور افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و حمیدرضا پور یوسف مدیرکل بهزیستی استان در سالن ورزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 2 مشهد برگزار شد.

در این مراسم رحیمی با اشاره به اهمیت ورزش در حوزه توانبخشی تاکید کرد: ورزش به توانمندسازی افراد دارای معلولیت کمک می‌کند و در واقع برای ارتقا اعتماد به نفس و عزت نفس باید از دو ابزار هنر و ورزش بهره برد.

در ادامه نیز پوریوسف،در سخنانی اظهار کرد:  از اهداف این رویداد می‌توان به این مهم اشاره کرد که ما می‌خواهیم افراد جامعه، به این باور برسند که توانیابان ذهنی و جسمی، حق زندگی در جامعه دارند و در وهله بعد بتوانیم، رقابتی عاطفی را میان این افراد گسترش دهیم و ملاک ما رقابت صرفا ورزشی نیست.
وی رویکرد المپیک ویژه را چند وجهی دانست و گفت: این المپیک تمرینات، الگوسازی و شادی آفرینی برای افراد توانیاب را مدنظر دارد و از همه مهمتر به خانواده توانیابان که گاه دچار مشکلاتی بیشتر از یک توانیاب هستند را مورد توجه قرار می‌دهد.


 

نظرات:

loader