1397/03/19 تعداد بازدید: 1140
print
برگزاری اولین جلسه مجمع منطقه 8 آموزش فنی و حرفه ای کشور در مشهد

مدیران کل ادارات آموزش فنی و حرفه ای منطقه 8 کشور در نشست مشترک به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، نخستین جلسه مجمع منطقه 8 آموزش فنی و حرفه ای با حضور مدیران کل استان های خراسان شمالی، خراسانی جنوبی و خراسان رضوی با هدف بررسی و ارزیابی  و امتیازدهی به تجربیات و طرح و پیشنهادات در مشهد برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی ضمن تاکید بر تقویت بخش خصوصی به بیان تجربیات و طرح های منحصر بفرد استان پرداخت.

افشین رحیمی با اشاره به شکل گیری مجمع خیرین توسعه مهارت آموزی در خراسان رضوی از آن به عنوان تجربه و طرحی خاص نام برد  که با استفاده ز ظرفیت بخش خصوصی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این نشست هم فکری و استفاده از تجارب خوب استان ها و یافتن مدل های جدید و مناسب برای برون رفت از وضعیت موجود است، به تشریح طرح وقف مهارت آموزی و اشتغال برای نظام مندسازی مشارکت های مردمی در حوزه مهارت آموزی استان پرداخت.

در ادامه این جلسه حسین خوشایند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی اظهار کرد: برگزاری چنین نشست هایی باعث ایجاد امکان تبادل تجربیات و استفاده از توانمندی ها می شود چراکه تجربه فوق علم است.

وی همچنین  ادامه داد: آگاهی استان ها نسبت به ظرفیت  ها و پتانسیل های موجود در دیگر استان ها، امکان همپوشانی آموزشی را فراهم می سازد.

خوشایند از سفارشی سازی آموزش ها، راه اندازی سیستم مشاوره مستقل با استفاده از نرم افزار های مربوطه و همچنین تسویه تمامی بدهی های مراکز آموزشی در خراسان جنوبی به عنوان تجربیات قابل توجه این استان نام برد.

محمدرضا رضایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: سازمان از دل این نشست ها و جلسات به دنبال طرحی است که بتواند رویکردها و  روش های اجرا را تغییر بدهد.

 

وی از نیروی انسانی به عنوان عاملی اثرگذار نام برده و بر ارتقاء کیفیت آموزش ها تاکید کرد.                        

 

نظرات:

loader