1397/08/09 تعداد بازدید: 1162
print
بازدید سرپرست نمایندگی سازمان امور پناهندگی کشور نروژ در ایران از کارگاه های آموزش اتباع در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران مشهد

سرپرست نمایندگی سازمان امور پناهندگی کشور نروژ در ایران در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی بر توسعه همکاری با آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، الیویه ونده کاستیل سرپرست نمایندگی سازمان امور پناهندگی کشور نروژ در ایران به همراه مانیول اسلام ناظر ارشد برنامه های NRC در نشستی با افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به بررسی آموزش های مهارتی ویژه اتباع افغان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان پرداخت.

در این نشست کاستیل ضمن اشاره به همکاری نزدیک NRC با سازمان آموزش فنی و حرفه ای، از خراسان رضوی به عنوان زمینه مناسب و قابل توجهی در جهت توسعه این همکاری ها نام برد و افزود: توسعه همکاری ها قطعا می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

مدیر امور برنامه‌ریزی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ادامه از آمادگی سازمان متبوع خود برای تاسیس کارگاه های جدید در صورت نیاز و یا توسعه مشاغل خانگی در حوزه اتباع گفت و اضافه کرد: NRC با انعطافی که دارد می تواند هر چزی که در حوزه آموزش اتباع نیاز هست را با نگاه تقویت کارگاه ها انجام دهد. 

کاستیل خاطر نشان کرد: هدف ما نگاهی نوآورانه به مدل آموزشی در خراسان رضوی است بنابراین می خواهیم که اموزش فنی و حرفه ای اعلام نماید که  کدام دوره های آموزشی بیشترین  تاثرگذاری را برای اتباع داشته است. 

  در ادامه این نشست مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به تشریح فعالیت های آموزشی در حوزه اتباع پرداخت و گفت: از سال 89 که آموزش اتباع با حمایت کمیساریا و نهادهای بین المللی آغاز شده است بالغ بر 4 هزار و 900 نفر ازاتباع در گروه های آموزشی مختلف از جمله صنایع پوشاک، مراقبت زیبایی و تعمیر موبایل در گروه های آقایان و بانوان آموزش دیده اند.

رحیمی یادآور شد: تلاش ما افزایش کیفیت در کنار افزایش کمیت آموزشی است که البته این مساله نیازمند افزایش اعتبار تخصیصی است.

وی آموزش به اتباع را نوعی سرمایه گذاری انسانی عنوان کرد و در توضیح افزود: این افراد در صورت بازگشت به کشور خود به عنوان فردی ماهر امکان اشتغال و کسب درآمد را دارا هستند و در صورت ماندن در ایران یا مهاجرت به کشوری دیگر نیز به عنوان نیرویی مولد و توانمند خواهند بود.

رحیمی همچنین بر بسته آموزشی شامل مهارت، مدیریت کسب و کار و کارآفرینی  در کنار فناوری تاکید کرد و از نگاه نتیجه گرا در سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت. 

در ادامه سرپرست نمایندگی سازمان امور پناهندگی کشور نروژ در ایران و ناظر ارشد برنامه های NRC  با همراهی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی از کارگاه های ویژه آموزش اتباع در حوزه مراقبت زیبایی، عکاسی و صنایع پوشاک در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران مشهد  بازدید نمودند.

 

                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات:

loader