1396/11/15 تعداد بازدید: 818
print
با هدف توانمند سازی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی صورت گرفت:  انعقاد تفاهمنامه همکاری آموزشی اداره کل آموزش فنی خراسان رضوی و حرفه ای و معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان

تفاهمنامه همکاری آموزشی اداره کل آموزش فنی خراسان رضوی و حرفه ای و معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، به منظور ترویج و ساماندهی آموزش های کاربردی و مهارتی مورد نیاز جامعه و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های اجرایی و با هدف تقویت و توسعه فرهنگ مهارت آموزی تفاهمنامه همکاری آموزشی این اداره کل و معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شد.

این تفاهمنامه با هدف توسعه و ارتقای مهارت، دانش و شایستگی های مورد نیاز مخاطبان، توسعه و ترویج فرهنگ سوادآموزی و فرهنگ مهارت آموزی در جامعه گروه هدف و ترویج و الگوسازی آموزش های کاربردی به واسطه آموزش توامان حرفه آموزی و سواد آموزی منعقد شده است.

استفاده از ظرفیت های دو سازمان در راستای اجرای برنامه های آموزشی- مهارتی مورد نیاز جامعه هدف و برگزاری کارگاه های توانمند سازی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی بخشی دیگر از مواد مورد نظر جهت تحقق در تفاهمنامه مذکور می باشد.

بر اساس این تفاهمنامه اداره کل آموزش فنی و  حرفه ای خراسان رضوی متعهد می شود که تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی بر اساس نیاز سنجی و همچنین تهیه بانک اطلاعات سوادآموزان مهارت آموز را اجرا نماید و صلاحیت حرفه ای مربیان داوطلب بخش های خصوصی و دولتی را بررسی نماید.

شناسایی مشاغل و نیازهای آموزشی گروه هدف و اعلام کتبی به سازمان جهت تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی مربوطه و تامین اعتبار مورد نیاز جهت تدوین و بازنگری استانداردها و نتایج آموزشی و تهیه بانک اطلاعات سواد آموزان فاقد مهارت و  همچنین اجرای دوره های سوادآموزی در بین گروه های هدف و برگزاری آموزش ها ی پایانی و صدور گواهینامه مربوط به سواد آموزان از جمله تعهدات نهضت سواد آموزی استان می باشد.

نظرات:

loader