1396/07/05 تعداد بازدید: 779
print
استاندار خراسان رضوی: باید مهارت های فنی و حرفه ای و آموزش های مرتبط با نیاز بازار کار را ترویج دهد.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید مهارت های فنی و حرفه ای و آموزش های مرتبط با نیاز بازار کار را در جامعه شناسایی کرد و ترویج داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در نشست هیات امنای کانون کارآفرینان استان اظهار کرد: کانون کارآفرینان باید مهارت های فنی و حرفه ای و آموزش های مرتبط با نیاز بازار کار را در جامعه شناسایی و آنها را ترویج دهد.

وی ادامه داد: همچنین لازم است که کلینک عارضه یابی کارآفرینی با عضویت نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط برای مشاروه به کارآفرینان به منظور ارائه طرحهای دارای توجیه اقتصادی، مطالعه شده و متناسب با نیاز بازار ایجاد نماید.

رشیدیان ایجاد بانک ایده ها و طرح های نو در حوزه اشتغال، ایجاد ظرفیت برای صاحبان ایده به منظور توسعه شیوه تولید بدون کارخانه، فعالسازی ظرفیت های بالقوه و واحدهای تولیدی تعطیل و نیز افزایش مهارت آموزی در بین جوانان را از سوی کانون کارآفرینان خراسان رضوی ضروری دانست.
وی با بیان اینکه بیکاری در استان نیز بهار امسال 14.3 درصد بود که این رقم اواخر تابستان به 11 درصد رسید و این موفقیت نتیجه تلاش بخش خصوصی و تعامل آن با بخش دولتی است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری در چند سال اخیر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری بوده و دولت معتقد است رفع این دغدغه با فراهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی میسر می شود.
رشیدیان به وجود 120 هزار بیکار به ویژه دانش آموختگان اشاره و بیان کرد: با وجود خسارت های بخش کشاورزی با تکیه بر طرحهای صنعتی بزرگ و کمک بخش خصوصی در این زمینه امیدواریم تعهد 160 هزار فرصت شغلی برای امسال در خراسان رضوی محقق شود.

نظرات:

loader