1396/05/03 تعداد بازدید: 1164
print

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفت و گو با سیمای استان اظهار کرد: هدف ما ارائه آموزش هایی براساس نیاز بازار کار است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل اموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی در گفت و گوی خبری که با واحد مرکزی خبر صدا و سیمای خراسان رضوی انجام داد اظهار کرد: آموزش های مهارتی در حال حرکت به سمت تقا ضا محوری به جای عرضه محوری است و با هدف تامین نیاز بازار انجام می گیرد.

وی از امضا تفاهمنامه های مختلف به عنوان گامی در جهت اجرایی کردن این هدف در استان نام برد و افزود: در حال حاضر 20 درصد آموزش های ارائه شده در استان ویژه شاغلین و براساس نیاز شغلی می باشد و در همین جهت نیز 2 بسته آموزشی تحت عنوان کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی در دست اجرا می باشد.

رحیمی با بیان اینکه توانمند سازی نقش زیادی در نیل به اشتغال دارد ادامه داد: در سال گذشته 120 هزار نفر در بخش های خصوصی و دولتی از آموزش های مهارتی بهره مند شده اند که از این تعداد 55 هزار نفر در بخش خصوصی و 65 هزار نفر در بخش دولتی مهارت های مدنظر خود را فرا گرفته اند.

وی در ادامه به شناسایی ظرفیت های جدید اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در کشور خیرین وارد حوزه توسعه کسب و کار شده اند که این در جهت آموزش های منطبق بر نیاز استان بسیار اثر گذار است.

نظرات:

loader