1397/04/27 تعداد بازدید: 1172
print
نماینده کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در بازدید از هجدهمین مسابقات ملی مهارت: بحث مهارت آموزی و اشتغال به عنوان پاشنه آشیل کنونی کشور مطرح می باشد

نماینده کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در بازدید از هجدهمین مسابقات ملی مهارت، بحث مهارت آموزی و اشتغال را پاشنه آشیل کنونی کشور مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بهروز بنیادی در نشستی با دکتر سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و در حاشیه بازدید از هجدهمین مسابقات ملی مهارت، بیکاری را دغدغه اصلی مسئولین کشور عنوان کرد و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تنها ارگانی است که می تواند با تربیت نیروی انسانی ماهر و آماده ورود به بازار کسب و کار، مشکل اشتغال جوانان را رفع نماید.

وی با تأکید بر بهره گیری وزارت خانه ها از ظرفیت های سازمان فنی و حرفه ای، بیان داشت: ضروری است ارتباط بین بخشی را در کشور افزایش دهیم تا بتوانیم سازمان آموزش فنی و حرفه ای را در فراهم کردن ساختارهای توسعه مهارت آموزی در کشور جهت تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار یاری کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضروری است خط مشی توسعه مهارت آموزی، کار و کارآفرینی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای تعریف شود، اذعان داشت: با راهبری سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه مهارت آموزی و تعامل همه ارگان ها شاهد برونداد مطلوبی در رفع مشکل اشتغال کشور خواهیم بود.

به گفته ی بنیادی اگر سازمان آموزش فنی و حرفه ای به تنهایی مسئولیت توسعه مهارت آموزی را برعهده گیرد، نتیجه مطلوبی در اشتغال زایی جوانان حاصل نخواهد شد.

وی از حمایت کمیسیون صنایع و معادن در توسعه فرهنگ مهارت آموزی، کار و کارآفرینی، خبر داد و خاطرنشان ساخت: مجلس شورای اسلامی در قانون گزاری و استراتژی های کلان بیش از پیش سازمان آموزش فی و حرفه ای کشور را حمایت خواهد کرد.

 

نظرات:

loader