1396/08/13 تعداد بازدید: 1006
print
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: اشتغال پایدار به همراه بهره وری ضرورت امروز کشور است


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر سلیمان پاک سرشت در مراسم معارفه خود در سمت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از حسن اعتماد دکتر ربیعی تشکر و اظهار امیدواری کرد که با حمایت های ایشان سازمان را در مسیر اولویت های دولت تدبیر و امید هدایت نماید.

وی ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند محمد امین سازگارنژاد، رییس سابق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: سرمایه های گرانبهای کشورمان منشأ برکت می باشند و قدردانی از  این بزرگان واجب است.

دکتر سلیمان پاک سرشت اظهار داشت: کشور در وضعیت کنونی از حیث مهارت آموزی در دوره خاصی قرار  دارد و نگاه ویژه به مهارت آموزی و آموزش های مهارتی لازم است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: در شرایط فعلی اهمیت مهارت آموزی مضاعف شده و مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای، ضرورتی گریز ناپذیر در مسیر توسعه و اشتغال پایدار می باشند.

وی با بیان این که اشتغال در جامعه ما از بهره وری مورد انتظار برخوردار نیست، بیان داشت: ضرورت امروز کشور اشتغال و اشغال پایدار به همراه بهره وری می باشد.

دکتر سلیمان پاک سرشت افزود: امروز با کیفیت خاصی از بیکاری مواجه هستیم و بخش مهمی از جمعیت بیکار کشور را  فارغ التحصیلان دانشگاهی در بر می گیرند و همین امر نگاه جدید به مهارت آموزی را ضروری می نماید.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان داشت: مسأله دیگر که بر اهمیت مهارت آموزی می افزاید: اهمیت ارتقای بهره وری منابع انسانی است.

وی با اشاره به این نکته که جمعیت کشور رو به سالمندی می رود، تأکید کرد: در مسیر توسعه طلبانه، تحول خواهانه و رو به پیشرفت، راهکاری جز اشتغال پایدار به همراهی بهره برداری از طریق آموزش های فنی و

حرفه ای وجود ندارد.

دکتر پاک سرشت بیان داشت: در تاریخ کشورهای توسعه یافته متناسب با سیاست ها توسعه ای و شرایط شاهد تغییر در نگاه به مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای می باشیم.

رییس جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: بازآرائی در نظام مهارت آموزی کشور نیازمند تأمل می باشد و باید متناسب با تغییرات بازنگری لازم صورت پذیرد.

وی نقش سازمان های ارائه دهنده آموزش های مهارتی را در این راستا کلیدی عنوان کرد و بیان داشت: مهارت آموزی موتور محرکه توسعه کشور در آینده می باشد.

دکتر پاک سرشت در ادامه با  اشاره  بر تأکیدات رییس جمهور محترم بر مهارت آموزی در راستای رفع نواقص نظام آموزشی کشور، به همراهی آموزش های عالی و مهارتی تأکید کرد.

معاون وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی بر اراده محکم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حمایت از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله تحول و توسعه اشتغال و رفع فقر تأکید کرد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: بالاترین نرخ بهره وری باید درون این سازمان ایجاد شده و ارزیابی دقیق از منابع و نتایج عملکردمان را داشته باشیم.

دکتر پاک سرشت با بیان این که نیروهای انسانی از سرمایه های گرانقدر این سازمان می باشند، بیان داشت: با تکیه بر نیروی انسانی خدوم، دلسوز و کارشناس در راستای تغییرات و تحولات گام برداریم.

وی با اشاره بر نقش هدایت گر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر توسعه و جلب مشارکت بخش خصوصی تأکید کرد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: تمرکز زدایی برای انتقال مأموریت ها به واحدهای استانی و تأکید بر شایسته سالاری به عنوان کلیدی ترین رمزهای جلب مشارکت افراد توانمند در برنامه های این سازمان قرار دارد.

وی در خاتمه به استفاده از انباشت دانش و تجارب موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پیشبرد برنامه ها خبر دارد.

 

نظرات:

loader