1397/01/15 تعداد بازدید: 766
print
معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی: با رشد 140 درصدی، طرح آموزش زنان سرپرست خانوار حاشیه شهر در استان در حال اجراست

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: از تعهدات پیش بینی شده برای استان در تفاهمنامه منعقده وزارت کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه ای، پیشی گرفته ایم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل اموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، رضا سقاء خراسانی اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن تفاهمنامه منعقده وزارت کشور با سازمان آموزش فنی و حرفه ای، این اداره کل بر اساس سهم اختصاص داده شده به استان، به ارائه آموزش های مهارتی ویژه زنان سرپرست خانوار ساکن در حاشیه شهر پرداخته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس با رشد 140 درصدی، آموزش فنی و حرفه ای استان از تعهدات پیش بینی شده پیشی گرفته و موفق به اجرای بالغ بر 120 هزار نفر ساعت آموزش ویژه زنان سرپرست خانوار حاشیه شهر شده است.

سقاء خراسانی با بیان اینکه این آموزش ها پس از هماهنگی با مدیرکل امور بانوان استانداری و همچنین انجام نیاز سنجی، از اسفندماه ماه سال گذشته آغاز شده و تا اردیبهشت سال جاری خاتمه خواهد یافت، از استقبال جمعیت هدف گفت و افزود: آموزش  های مذکور در 34 رشته  و در حوزه های صنایع دستی، صنایع پوشاک و مراقبت زیبایی در حال اجراست.

وی یادآور شد: آموزش های فوق در شهرهای مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه به همت بخش های دولتی و خصوصی ارائه می شود.

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی اضافه کرد: علاوه برمراکز دولتی، 65آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در این شهرها، مناطق مورد نظر در حاشیه شهر را پوشش می دهند.

وی همچنین افزود: در جهت بررسی کیفیت آموزش های مذ کور و ارائه آموزش های موثر، به طور مرتب با حضور نمایندگان استانداری و فرمانداری ها از کارگاه های آموزشی بازدید انجام می گیرد تا کارآموزان بتوانند آموزشی را دریافت و  مهارتی را کسب نمایند که منجر به ایجاد اشتغال خانگی و یا اشتغال پایدار گردد.

وی خاطر نشان کرد: امید است که کارآموزان این دوره ها بتوانند کمک دستگاه های حمایتی نظیر کمیته امداد حضرت امام، بهزیستی، خیرین و ...  به اشتغال دست یابند.

 

 

 

نظرات:

loader