1396/03/25 تعداد بازدید: 1786
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی درگفت و گو با ایرنا خبر داد: تامین زیرساخت های طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در خراسان رضوی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: زیرساخت های اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با تضمین اشتغال در این استان فراهم شده و این طرح به طور قطع اجرایی می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه یا خراسان رضوی، افشین رحیمی در گفت و گو با ایرنا با اعلام مطلب فوق افزود: این طرح به دستور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده وظرفیت چهار هزار و 200 نفر را در استان دارا می باشد.
وی با بیان اینکه هماهنگی برای اجرای این طرح به عمل آمده و در تمامی کارگروه های اشتغال شهرستان های استان به تصویب ر سیده است ،‌اظهار کرد: این طرح از بسته های اقتصاد مقاومتی و اشتغال است.
وی اضافه کرد:‌ تفاوت این طرح با طرح هایی مانند استاد-شاگردی در این است که جذب افراد آموزش گیرنده بر اساس نیاز بازار کار انجام می شود و کلیه افرادی که دوره مهارت آموزی را با موفقیت سپری کنند تضمین اشتغال در همان شغل را دارند.
این مسئول بیان کرد: کلیه افراد 15 سال به بالا که بخواهند مهارتی را فرابگیرند می توانند در این طرح شرکت کنند و نحوه ثبت نام و انتخاب افراد به زودی اطلاع رسانی می شود.
وی بیان کرد: در قالب این طرح واحدهای صنفی، مراکز تولیدی و صنعتی که به عنوان واحد گیرنده یا پذیرنده نام می گیرند با معرفی افراد برای مدت حداکثر شش ماه اقدام به آموزش یک مهارت به فرد می نمایند.
رحیمی گفت:رایزنی و اعلام اصناف و واحدهای تولیدی و صنفی متقاضی شرکت در این طرح ادامه دارد و شرط حضور در این طرح اعلام ظرفیت و نیاز واقعی به نیروی کار از سوی این مراکز است تا ظرفیت چهار هزار و 200 نفری آن تحقق یابد.
وی تاکید کرد: روال ارائه آموزشه ای مهارتی در قالب این طرح توام با ظرفیت سنجی بازار کار و تضمین جذب نیروی مهارت دیده است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به انجام مراحل نهایی طرح و اعلام واحدهای پذیرنده از سوی اتاق اصناف و مراکز صنعتی و تولیدی پیش بینی می شود آغاز رسمی و قطعی این طرح ظرف یک ماه آینده در خراسان رضوی انجام شود.

نظرات:

loader