1396/04/01 تعداد بازدید: 1862
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در دیدار با هیات مدیره موسسه گلستان علی(ع): اشتغال عامل بازدارنده بسیاری از آسیب های اجتماعی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در دیدار با هیات مدیره موسسه گلستان علی(ع) گفت: اشتغال عامل بازدارنده بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، نشست مشترک افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به  همراه  جمعی از مدیران ستادی با اعضا هیات مدیره موسسه خیریه  گلستان علی(ع) برگزار شد.

وی در این جلسه با اشاره به نیاز جامعه به مهارت افزود: امروز بزرگترین مشکل جامعه نبود افراد دارای مهارت است بنابراین وظیفه مهم ما اشاعه فرهنگ مهارت آموزی و ترویج فرهنگ کار است.

وی نبود مهارت را در مراحل مختلف ، منتج به کاهش کیفیت زندگی در جامعه عنوان کرد و افزود: لازم است تا در جهت افزایش کیفیت تلاشی مضاعف صورت گیرد.

رحیمی در ادامه با اشاره به تعاملات موجود بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و موسسه گلستان علی (ع) فرزندان موسسه را به دو گروه زیر 18 سال و بالای 18 سال تقسیم و اضافه کرد: در گروه اول می توان با اجرای تورهای مهارتی برای فرزندان موسسه استعداد سنجی نمود و مهارت های مورد علاقه آنان را شناسایی کرد اما در گروه دوم می توان با  تعامل با اتاق اصناف، طرح آموزش در محیط واقعی کار را به اجرا درآورد.

وی از اشتغال به عنوان عامل بازدارنده بسیاری از آسیب های اجتماعی نام برد.

در ادامه این مراسم سید حمید رضازاده مدیرعامل موسسه گلستان علی(ع)  با اشاره به تاریخچه شکل گیری موسسه و حمایت از کودکان بی سرپرست و همچنین حمایت از خانواده های محروم از اشتغال فرزندان موسسه به عنوان یکی از دغدغه های بزرگ هیات مدیره نام برد و افزود: تلاش  ها و تعاملات خوبی دراین راستا با بخش خصوصی و اصناف صورت گرفته است اما مساله اصلی همان آموزش است  که لازم است فرزندان موسسه قبل از ورود به بازار کار فرا بگیرند.

وی ضمن اظهار رضایت از تعاملات مثبت موسسه با آموزش فنی و حرفه ای استان اضافه کرد: ما به دنبال اجرای  آموزش های مهارتی برای فرزندان موسسه هستیم و اولین گزینه ای که در این میان به ذهن می رسد  آموزش فنی و حرفه ای است.

 

 

 

نظرات:

loader