1396/05/25 تعداد بازدید: 1832
print
 مدیر طرح ملی حفاظت از لایه ازون کشوردر مشهد: باید همه تعمیرکاران دستگاه های تهیوه و تبرید دارای گواهینامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای باشند

مدیر طرح ملی حفاظت از لایه ازون کشور در کارگاه آموزشی روش های مناسب کار در صنعت تبرید و تهویه مطبوع در مشهد گفت: با کمک آموزش فنی و حرفه ای می توان قوانین حوزه حفاظت از لایه ازون را سرو سامان داد.

به گزارش روابط عمومی و  امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، ابراهیم حاجی زاده در کارگاه آموزشی روش های مناسب کار در صنعت تبرید و تهویه مطبوع در مشهد با اشاره به اهمیت ارائه آموزش های مهارتی به تعمیرکاران دستگاه های تهویه و تبرید و تاثیر کار این افراد در مساله حفاظت از لایه ازون اظهار کرد: در زمینه حفاظت های زیست محیطی، قوانین و مقررات بسیار مهم است و با  کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای می توان این قوانین را سرو سامان داد.

وی ادامه داد: لازم است که همه تعمیرکارانی که به منازل مراجعه می کنند دارای گواهینامه معتبر مهارتی باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه قصد داریم خراسان رضوی را به عنوان قطب  آموزش های حوزه تهویه و تبرید قرار دهیم بر آموزش های منطبق بر تکنولوژی روز دنیا و سازگار با محیط زیست تاکید کرد.

حاجی زاده در ادامه به تشریح طرح ملی حفاظت لایه ازون پرداخت و گفت: اجرای برنامه‌های پروتکل مونترال در ایران از برنامه زمانبندی مصوبه اعضای پروتکل برای حذف مواد مخرب لایه اوزون در گروه‌بندی‌های مختلف آن تبعیت کرده و از ارکان اصلی فعالیت‌ها در 5 گروه اصلی یعنی فعالیت‌های مربوط به حذف فیزیکی مواد مخرب لایه اوزون و انتقال فناوری‌های جایگزین، سیاست‌گذاری و اعمال قوانین و مقررات کنترلی، برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، برنامه‌های نظارت و پایش در عملکرد و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی طبقه‌بندی و خلاصه می‌شود.

به گفته وی، ایران از طریق دفتر طرح ملی حفاظت از لایه ازون مسئولیت راهبری و هدایت طرح‌ها و پروژه‌های حذف بخشی از مواد مخرب لایه اوزون و اعمال قوانین کنترلی را با همکاری سایر نهادهای ذیربط بر عهده دارد.

حاجی‌زاده یادآور شد: ظرفیت ایران برای کاهش مصرف گازهای مخرب زیاد است و برای کاهش 26 درصدی برنامه ریزی کرده ایم که امیدواریم در زمان تعیین شده موفق به اجرای آن شویم.
وی اظهار کرد: این گازهای مخرب بیشتر در صنایع برودتی کارخانه ها و منازل استفاده می شوند از این رو در حال جایگزینی فناوری های جدید در صنایع هستیم.
حاجی زاده اظهار کرد: ایران تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته و حدود 10 هزار تن گاز مخرب لایه ازون را جمع آوری نموده ایم  که بنا به اعتقاد سازمان ملل بسیار موفق امیز بوده است.
حاجی زاده افزود: بر اساس مفاد پروتکل مونترال باید تمام گازهای مخرب لایه ازون در دنیا تا سال 2030 جمع آوری شود اما بررسی ها نشان داد گازهای مخرب لایه ازون نه تنها موجب تخریب این سپر طبیعی می شوند بلکه در تسریع روند گرمایش زمین و تغییر اقلیم نیز نقش بسزایی دارند از این رو کشورهای عضو پیشنهاد کردند این تاریخ به سال 2020 کاهش یابد که این موضوع در حال بررسی است.

نظرات:

loader