1395/08/23 تعداد بازدید: 1801
print

قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: حدود 8 هزار کارگاه آموزش فنی و حرفه ای در کشور دایر است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، رحمت الله رحمتی در جمع خبرنگاران در مشهد با اشاره به اجرای طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای اظهار کرد: هنوز بسیاری از جوانان ما امکانات آموزش فنی و حرفه ای را نمی شناسند و یا اهمیت آن را در در اشتغال نمی دانند بنابراین یکی از راه ها و طرح هایی که می تواند در تحقق این شناخت کمک کند اجرای طرح بازدید همگانی است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در شناخت و هدایت مردم به مراکز آموزش فنی و حرفه ای می تواند مثمر ثمرباشد.

رحمتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تعداد استانداردهای آموزشی گفت: در حال حاضر بالغ بر 8 هزار استاندار آموزشی موجود است و 3 هزار حرفه در کارگاه های آموزش فنی و  حرفه ای در بخش دولتی و خصوصی ارائه می شود.

وی افزود: در سراسر کشور 700 مرکز دولتی با حدود 8 هزار کارگاه                                                     و همچنین بالغ بر 8 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به ارائه آموزش های مهارتی مشغول هستند.

قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اضافه کرد: در حال حاضر و بر اساس آمار بیش از 40 درصد نیروی کار فعال کشور از آموزش های مهارتی بهره مند شده اند اما هدف و توقع ما رقمی بسیار بیشتر از این می باشد.

رحمتی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان تنها متولی آموزش های غیر رسمی کشور نام برد و خاطر نشان کرد: اگرچه مشارکت سایر دستگاه ها هم در امر آموزش مطلوب است امام باید این مشارکت در چهارچوب استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای باشد.

 

نظرات:

loader