1395/10/13 تعداد بازدید: 1769
print
فرماندار باخرز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان :آموزش های مهارتی ویژه بانوان می تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد خانوار داشته باشد

فرماندار باخرز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گفت: آموزش های مهارتی ویژه بانوان با احیای مشاغل خانگی می تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد خانوارها داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، جواد حسن زاده در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اظهار کرد: با توجه به سیاست ها و خط مشی دولت در افزایش نرخ مشارکت زنان در اقتصاد کشور، وخشکسالی های اخیر و شرایط منطقه یکی از راه های کمک به اقتصاد و معیشت خانوار در شهرستان ، مشارکت بیشتر زنان در این حوزه با احیای مشاغل خانگی می باشد.

وی افرود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان می تواند با ارائه آموزش های مهارتی ویژه بانوان نقش بسزایی در توانمند سازی زنان و ایجاد اشتغال داشته باشد.

فرماندار باخرز ادامه داد: در همین راستا این مرکز  در 9 ماهه امسال برای 300 نفر از بانوان بیش از 75 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در رشته های صنایع پوشاک ، صنایع دستی ، فرش ، کشاورزی ، بسته بندی زعفران و...برگزار نموده است .

حسن زاده با اشاره به فعالیت های مطلوب مرکز آموزش فنی و حرفه ای در حوزه آموزش بانوان اضافه کرد: متاسفانه به دلیل کمبود فضای آموزشی و نبود مرکز آموزش فنی و حرفه ای ویژه خواهران در شهرستان، مشکلات زیادی در این خصوص به وجود آمده است که امیدواریم با پیگیری های مناسب بتوانیم با رفع این مشکل گام های موثری در زمینه توانمندسازی و ایجاد اشتغال زنان برداریم.
 

 

نظرات:

loader