1396/03/25 تعداد بازدید: 1881
print

طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با هدف ضرورت  ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار برای جوانان کشور در سال" اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال "طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی از 24 خرداد ماه سال جاری آغاز شد.

بنا براین گزارش این طرح با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد شغل و رفع بیکاری در جامعه، از سوی  وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اهتمام بر اجرایی نمودن بند 2 سیاست های کلی اشتغال کشور و بند 5 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین و برای اجرا به سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان مجری آموزش مهارتی در کشور ابلاغ شده است.

از اهداف مهم این طرح آشنایی گروه هدف با محیط کسب و کار، کسب تجربه ، آماده سازی و ایجاد خود باوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی ، همچنین حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در زمینه صنایع دستی می باشد.

این گزارش می افزاید:کمک به بنگاههای فعال اقتصادی به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند ، کاهش هزینه های جذب نیرو و به کار گیری افراد فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت آموزشی عملی بنگاههای اقتصادی از دیگر اهداف طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است.

شایان ذکر است متقاضیان این طرح اعم از استاد کار و مهارت آموز می توانند از امروز  با مراجعه به مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ثبت نام نمایند.

آدرس مراکز آموزشی سازمان در سایت www.irantvtvo.ir درج می باشد.

نظرات:

loader