1397/04/27 تعداد بازدید: 1010
print
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی: توسعه مهارت آموزی نیاز به پشتیبانی همه جانبه دارد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: یک اراده جدی ومنسجم برای در اختیار دادن همه ظرفیت ها و امکانات برای جوانان مهارت آموز باید ایجاد شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ادره کل آموزش فن یو حرفه ای خراسان رضوی، رضا شیران‌خراسانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دلایل بیکاری در شهر مشهد، نبود امکانات مناسب برای جوانان مهارت دیده است. شهر مشهد از حیث وجود استعداد و نیروی انسانی ماهر مشکلی ندارد، اما متاسفانه انسجام و اراده واحدی برای ایجاد اشتغال و در اختیار دادن امکانات برای آن‌ها وجود ندارد. 

وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای فقط وظیفه آموزش را برعهده دارد و سازمان‌های دیگر باید با انسجام و همفکری زمینه تبلور عملیاتی وبسترسازی ایجاد اشتغال را برای مهارت آموزان فراهم نمایند.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: در موضوع تولید و ایجاد اشتغال کمبود قانون نداریم، بلکه در اجرا مشکل داریم وهر سازمانی به صورت جزیره‌ای دراین زمینه فعالیت می‌کند، در حالی که حرفه آموزی و فرا گرفتن مهارت کمک بسیار زیادی به تحقق شعار سال خواهد کرد.
شیران خراسانی گفت :رشته‌های بسیار خوبی که می‌توانند ایجاد اشتغال کنند، در مشهد فعال هستند و در مجموع وضعیت کارگاه‌ها امید وار کننده می‌باشد. از طرفی به دنبال این هستیم که این مجموعه‌ها فعال‌تر شوند وتعداد افرادی که در انجا مهارتی را فرا می‌گیرند افزایش پیدا کند. زیرا مهارت آموزان طبیعتا در جریان کاریابی و کار آفرینی موفقتر هستند و فعالتر شدن این مراکز به رونق بازار کسب وکار کمک زیادی خواهد کرد.
وی افزود: انتظار داریم مجموعه‌هایی که امکاناتی نظیر زمین‌های بلا استفاده و یا سایر امکانات را در اختیار دارند به جوانان مهارت آموز به صورت اجاره واگذار کنند تا آن‌ها در راستای تولید کالای ایرانی گام بردارند.

 

 

نظرات:

loader