1395/08/09 تعداد بازدید: 2003
print
در نشست مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت: چالش های حوزه آموزش های مهارتی در استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از ظرفیت خیرین در توسعه زمینه مهارت آموزی تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، در نشست افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی چالش های حوزه آموزش های مهارتی در استان مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر لزوم توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی تاکید کردند.

در این نشست رحیمی با اشاره به ماموریت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای و همچنین معضل بیکاری که گریبانگیر جامعه است اظهار کرد: آموزش های مهارتی می تواند زمینه اشتغال مناسب را فراهم کند.

وی ادامه داد:  آموزش های فنی و حرفه ای می تواند توانایی های فرد را در حوزه کسب و کار ارتقا دهد.

رحیمی ضمن اشاره به فاغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت اضافه کرد: گواه این مدعا حضور دانش آموختگانی است که برای کسب مهارت به مراکز  آموزش فنی و حرفه  ای مراجعه می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی خواستار توجه و اهتمام هرچه بیشتر نمایندگان استان به مسائل مذکور شده و بر امکان استفاده از ظرفیت خیرین در توسعه زمینه آموزش های مهارتی منجر به اشتغال به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها تاکید  کرد.

در ادامه این نشست هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از فعالیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای و اثرگذاری این آموزش ها در ایجاد اشتغال و رفع معضلات ناشی از بیکاری در خصوص پیگری مسایل مطروحه، در مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد.

وی همچنین پیشنهاد داد که جلسه مجمع نمایندگان استان با حضور مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی جهت بررسی دقیق  و دست یابی به راه کار مناسب برگزار گردد.

گفتنی است چنارانی در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید آوینی مشهد، از مدل آموزشی کارگاه های مرکز مذکور دیدن کرد.

نظرات:

loader