1397/04/11 تعداد بازدید: 938
print

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) بر نقش مهم جامعه رسانه ای کشور در ترویج و توسعه گفتمان ملی مهارت آموزی تأکید کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس این سازمان،  امروز نهم تیرماه سال جاری ضمن نشست با سید ضیاء هاشمی، مدیر عامل خبرگزاری ایرنا  از بخش های مختلف اتاق خبر داخلی و خارجی خبرگزاری رسمی کشور بازدید و با خبرنگاران گفتگو کرد.

پاک سرشت با اشاره به وجود فقر مهارتی در جامعه امروز گفت: نیاز به ترویج گفتگوی ملی مهارت بیش از هر زمانی در کشور ما احساس می شود و جامعه رسانه ای کشور و به ویژه خبرگزاری ایرنا در بازتاب مسائل حوزه مهارتی و جلب مشارکت و هم افزایی دستگاه های مرتبط نقش مهمی را می تواند، ایفا کند.

سلیمان پاک سرشت با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا در انتشار اخبار فعالیت دولت ها و بازتاب مسایل جامعه جایگاه رفیعی دارد، افزود: حضور ایرنا می تواند به ایجاد فضایی برای گفتمان ملی کمک کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در کنار رسانه های ارتباط جمعی به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور در ترویج گفتمان ملی مهارت تمام ظرفیت خود را به کار می گیرد.

سیطره فرهنگ مدرک گرائی دغدعه مشترک حوزه آموزش در کشور است

پاک سرشت در ادامه گفت: دغدغه مشترک حوزه آموزش در کشور، سیطره فرهنگ مدرگ گرائی و عدم توجه کافی به ضرورت مهارت آموزی نیروی انسانی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: مسیر حرکت نظام های آموزشی در اغلب کشورهای جهان به سوی مهارت آموزی است، در حالی که نظام آموزشی ایران از این رویه پیروی نمی کند.

پاک سرشت با بیان این که تصور جامعه از کار مهارتی کار یدی است گفت: هر دانش و معرفتی باید وجه مهارتی داشته باشد تا راهگشا شود.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهارت آموزی به عنوان یک ضرورت اصلی در حوزه اشتغال کشور علاوه بر افزایش بهره وری نیروی کار، ارتقای بهره وری زندگی فردی را نیز به دنبال دارد.

پاک سرشت با بیان این که در نظام تصمیم گیری کشور، موضوع مهارت آموزی آن طور که باید جدی قلمداد نمی شود، گفت: جامعه رسانه ای کشور در راستای افزایش تقاضای اجتماعی در حوزه مهارت آموزی نفش مهمی را می تواند، ایفا کند.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه در کشور به مهارت آموزی به طور جدی توجه نشده است، باید به الگوهای جدیدی در فرآیند مهارت آموزی اندیشید؛ این مساله در سیاست های جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای گنجانده شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت مهارت آموزی از سوی بخش خصوصی نیز تأکید کرد و گفت: بخش خصوصی باید متولی آموزش و همچنین جذب نیروهای آموزش دیده شود تا بخش دولتی فقط به وظیفه حاکمیتی خود بپردازد.

سلیمان پاک سرشت با بیان اینکه نیازهای جامعه را باید به مهارت تبدیل کرد، گفت: با وزارت آموزش و پرورش در حال اجرای طرح «ایران مهارت» هستیم تا دانش آموزان با گذراندن آن بتوانند به هنگام دریافت دیپلم، یک گواهی مهارت آموزی نیز اخذ کنند.

سید ضیاء هاشمی در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این سازمان را به خاطر رسالت مهارت آموزی و توانمندسازی منابع انسانی  از جمله مراکز آموزشی بسیار مهم کشور دانست و افزود: نتیجه خود اتکایی و تقویت نیروی انسانی در داخل، توانمندسازی سرمایه های انسانی برای گذر از فشارها و سختی هاست.

وی یادآورشد: ایرنا به عنوان خبرگزاری ملی که به 9 زبان اخبار خود را منتشر می کند، آماده همکاری همه جانبه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای اطلاع رسانی و اقداماتی همچون تهیه ویدئوهای آموزشی علمی-مهارتی و برندسازی برای سازمان آموزش فن و حرفه ای کشور است

 

نظرات:

loader