1395/09/13 تعداد بازدید: 1618
print

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: جامعه باید نگاه خود را نسبت به معلولین تغییر دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی که به مناسبت روز جهانی معلولین با همراهی معاونین و جمعی از روسای ستادی این اداره کل از مجتمع آموزشی نیکوکاری توانیابان دیدن می کرد، در جمع توانیابان مرکز مذکور از افتتاح اولین مرکز مهارت آموزی تخصصی معلولین کشور در مشهد در دهه فجر سال جاری خبر داد.

وی که از کارگاه های مختلف آموزشی این مرکز بازدید به عمل آورد با تاکید برلزوم تغییر نگاه جامعه نسبت به معلولین افزود: ناتوان کسی است که با وجود سلامت جسم توانایی و مهارت انجام کاری را ندارد.

رحیمی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای همواره در کنار معلولین حضور دارد افزود: اراده معلولین در فراگیری مهارت و رویکرد آنان به اشتغال قابل تقدیر است زیرا هدف از ارائه آموزش های مهارتی رسیدن به اشتغال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی هم چنین اظهار کرد: لازم است تا  مهارت آموختگان مرکز با بازار کار مرتبط شوند تا آموزش ها و تولیدات آنها براساس نیاز بازار کار باشد.

در ادامه این بازدید ابراهیم هدایی مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری توانیابان ضمن تقدیر از همکاری آموزش فنی و حرفه ای با مرکز متبوع  خود اظهار کرد: کار و مهارت برای معلولین راهی برای گذران زندگی نیست بلکه عین زندگی است.

 

وی از مهارت به عنوان پارامتر اصلی ایجاد اشتغال نام برد و افزود: هدف ما نیز از آموزش های مهارتی ایجاد اشتغال و در نهایت تقویت روحیه تلاش و زندگی برای مددجویان است. 

نظرات:

loader