1396/07/27 تعداد بازدید: 848
print
برگزاری جلسه تبیین و برنامه تفاهمنامه ستاد نیروهای مسلح و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در جلسه تبیین برنامه تفاهمنامه ستاد نیروهای مسلح و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح نیازهای آموزشی خود را اعلام کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، در پی انعقاد تفاهمنامه فی مابین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با توجه به اهمیت آموزش های مهارتی و نقش موثر آن در توانمندسازی نیروی های انسانی در راستای اقدام موثر راه اندازی قرارگاه مهارت ویژه کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح جلسه ای به منظور تبیین و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای با حضور نمایندگان فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی، فرماندهی منطقه ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در شمال شرق کشور، فرماندهی سپاه امام رضا(ع)، فرماندهی لشگر 77 پیروز ثامن الائمه، فرماندهی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) برگزار شد.

در این جلسه رضا سقاء خراسانی معاون آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی ضمن بررسی و تبیین بندها و تبصره  های تفاهمنامه مذکور اظهار کرد: مهارت آموزی به ظرفیت قابل توجه نیروهای وظیفه، در واقع بستر مناسبی را برای ایجاد اشتغال آنان پس از پایان دوره خدمت فراهم می سازد.

وی ضمن تشریح ماموریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و زمینه های مختلف آموزشی ادامه داد: در راستای اجرایی شدن این تفاهمنامه لازم است تا کمیته استانی جهت تسهیل و تسریع و تهیه برنامه مهارت آموزی مورد نیاز نهادهای نظامی و نظارت بر اجرای آموزش ها تشکیل گردد.

در ادامه سرهنگ غلامرضا کرابی معاون تربیت و آموزش پدافند هوایی شمال شرق کشور اظهار امیدواری کرد که انعقاد تفاهمنامه فوق به تسریع و تسهیل امور منجر شود.

همچنین مسوول امور آموزشی سپاه امام رضا(ع) به ارائه گزارشی از آموزش های مهارتی اجرا شده با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ها در سال گذشته در دوره هایی نظیر پرورش زالو، نانوایی، پسته کاری، زعفرانکاری و جوشکاری پرداخت و بر به کارگیری تجهیزات بروز و کاربردی و همچنین تامین مربیان توانمند تاکرد کرد.

محمد کرامتی نسب رییس اداره آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه  اظهار کرد: با توجه به لزوم اجرایی شدن هرچه سریعتر این تفاهمنامه ضروری است که در ابتدا با برنامه ریزی دقیق بر استفاده از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد.

نظرات:

loader