1397/08/02 تعداد بازدید: 1159
print

اولین کارگاه توانمند سازی زنان تسهیلگر اشتغال روستایی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، اولین کارگاه توانمند سازی زنان  با مدیریت  کارگزارطرح تکاپو خراسان رضوی، باشگاه کشاورزان جوان و همکاری این اداره کل برگزار شد.

در این دوره اموزشی 70 زن تسهیلگر شناسایی شده باشگاه کشاورزان جوان از دو بخش رضویه و ساغروان مشهد حضور دارند و پس از پایان دوره نسبت به مدیریت و تسهیلگری اشتغال زنان روستاهای هدف فعالیت می نمایند.

از مهمترین اهداف ارایه شده در این دروه توانمند سازی و شروع مسیری جدید در اشتغال زنان روستایی می باشد تا ضمن حفظ جایگاه واقعی زن در جامعه  به تقویت بنیان خانواده نیز کمک نماید.

بابایی معاون اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در این دوره ازصدور مجوز و ارائه تسهیلات به مشاغال خانگی  خرد زنان خبر داد و گفت: پروژه مشترک اشتغال زنان طرح تکاپو و باشگاه کشاورزان جوان در اولویت طرح های اشتغال استان قرار دارد.

در ادامه محمد رضا تازیکی کارگزار اشتغال طرح تکاپو و مدرس این دوره در اینباره اظهار کرد: زنان به عنوان یکی از اصلی ترین بازیگران اشتغال روستایی با جمعیت بیش از نیمی از نیروی انسانی موجود در روستا می باشند و در سال های اخیر عدم توجه به پتانسیل زنان در مدیریت مشاغل روستایی منجلمه مشاغل خرد خانگی و اشتغال بانوان توجه کمتری صورت گرفته است که با از دست دادن این سرمایه عظیم روستایی ، بسیاری از منابع در اختیار روستا از دست رفته و خود عاملی برای تضعیف بنیان اقتصادی خانواده و در نتیجه بروز مشکلات عدیده و منجمله مهاجرت از روستا به حاشیه شهر شده است .

وی ادامه داد: تسهیلگران زن در حوزه اشتغال روستایی یکی از خلاهای مدیریت و توسعه اشتغال زنان می باشد که می بایست ضمن توانمند سازی و ایجاد مهارت های مدریتی و سرپرستی بتواند نقش مکمل و مرتبط در اشتغال زنان را ایفا نمایندزیرا این افراد با شناسایی ظرفیت های اشتغال زنان در هر روستا و در قالب شبکه های اشتغال روستایی فعالیت کرده و نقش اساسی در پیشرفت زنان در حوزه اشتغال خانواده را دارا هستند.

نظرات:

loader