1397/09/07 تعداد بازدید: 2507
print

عنوان دوره: سازنده و نصاب در و پنجره با پروفیل upvc و شیشه دوجداره ( Double glass door and window UPVC manufacturer and installer)

 


 آشنائی با رشته / دوره آموزشی:

سازنده و نصاب در و پنجره upvc و شیشه دوجداره ، جهت استفاده در امکان مسکونی ، تجاری و صنعتی ، اقدام به تولید در و پنجره upvc می نماید.

 

 

مدت دوره آموزش : 200 ساعت ( زمان آموزش نظری : 47 ساعت ـ زمان آموزش عملی : 153 ساعت) که بر این اساس با توجه به ساعات برگزاری دوره و شیفت آموزشی که می تواند در شیفت صبح، شیفت بعد از ظهر یا یکسره برنامه ریزی و اجرا شود، طول دوره آموزشی بین 2  تا 2.5 ماه خواهد بود.

 

ویژگی کارآموز:

حداقل توانایی جسمی وذهنی: شخصی که وارد این دوره می شود باید سلامت کامل جسمانی و روانی داشته  باشد.

حداقل مدرک تحصیلی: دیپلم

 

 

 

جنسیت:  هم زنان و هم مردان می توانند در این دوره شرکت نمایند.

 

شرایط سنی: حداقل سن برای شرکت در دوره های آموزشی 15 سال تمام می باشد.

به استناد تبصره 2 ماده 18 آئین نامه نحوه ی تشکیل و اداره آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد پذیرش کارآموزان گروه سنی 15- 12 سال منوط به به ارائه اجازه ی کتبی ولی و یا قیم قانونی کارآموز است.

پیش نیاز مهارتی: این دوره پیش نیاز لازم ندارد. 

 

مسیر اشتغال و ارتقاء و تکمیل مهارت :

     کارآموزان پس از طی دوره آموزشی در صورت فراهم بودن فرصت شغلی مرتبط این حرفه ، می توانند جهت ارتقای دانش و مهارت های تخصصی خود و کسب درآمد، در کارگاههای ساخت در و پنجره دوجداره upvc که بصورت آزاد مشغول فعالیت هستند به عنوان کارگر ماهر مشغول به کار شوند.

 

 

 

 مهم ترین استانداردها و مشاغل مرتبط با دوره:

مهم ترین استاندارد آموزش مهارت مرتبط با این دوره، ساخت شیشه دوجداره upvc می باشد.

 

وضعیت کنونی ،آینده شغلی و مزایای اشتغال در این حرفه:

 

با توجه به اینکه گرفتن پایان کار ساختمان ، مستلزم دارا بودن در و پنجره دوجداره می باشد، به همین دلیل مهارت آموختگان این رشته می توانند با ایجاد کارگاه و یا بعنوان نصاب در و پنجره دوجداره upvc و یا به عنوان کارگر ماهر و یا بازاریاب در این رشته فعالیت نمایند و بعلت وجود ساخت و ساز در کشور، این دانش آموختگان می توانند کسب درآمد نمایند.

 

تجهیزات و ملزومات راه اندازی یک کارگاه سازنده در و پنجره دوجداره upvc :

از مهم ترین تجهیزات و مواد مصرفی لازم که در یک کارگاه ساخت در و پنجره دوجداره upvc می بایست وجود داشته باشند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دستگاه های برش ، فرز سه کاره ، جوش ، پلیسه گیر ، مولیون زن و زهوار بر و همچنین میز کار ، دریل ، پیچ سفت کن و ملزومات کمکی دیگر. 

 

میزان درآمدشاغل:

می دانید که حداقل حقوق در قانون کار به صورت سالیانه تعیین می گردد ولی شاغلین دراین رشته باتوجه به مهارت های تخصصی خود، ذوق و هنر و سلیقه و آشنایی با روشهای مختلف کار و میزان تجهیزات موجود در کارگاه، می توانند به میزان قابل توجهی بیشتر از حداقل حقوق قانون کار ، درآمد داشته باشند.

 

مزایای گواهینامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

 

 

-گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای کد استاندارد بین المللی مشاغل (2008-ISCO) می باشد که دارندگان آن با احراز صلاحیت شغلی می توانند از مزایای قانونی مختلفی بهره مند گردند.

- گواهی نامه های مهارت ، قابلیت ارائه به سازمان تامین اجتماعی با هدف استفاده از بیمه های مربوط به صنایع ساختمان را دارد.

نظرات:

loader