1396/04/11 تعداد بازدید: 1624
print

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: از مجموع بیکارانی که در موسسات کاریابی این شهرستان ثبت نام کرده اند 88.5 درصد فاقد مهارت هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، سید حسین شریفی مقدم اظهار کرد: 639 نفر از افراد جویای کار ظرف یک سال اخیر در موسسات کاریابی گناباد ثبت نام کرده اند که 565 نفر از این افراد فاقد مهارت هستند و فقط 11.5 درصد آنها افراد ماهر و نیمه ماهر محسوب می شوند.
وی ادامه داد: 335 نفر معادل 52 درصد ثبت نام کنندگان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و حدود 48 درصد دیگر دارای مدرک دیپلم و یا زیر دیپلم بوده اند. آمار بالای بیکاری افراد فاقد مهارت بیانگر لزوم توجه به آموزش مهارت و استفاده از ایده برای کارآفرینی در بین جوانان است.
وی از اجرای طرح مهارت آموزی در محیط های کسب و کار برای دانشجویان و دانش آموزان خبر داد و افزود: در قالب این طرح افراد در کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای برای حرفه آموزی و کسب مهارت حضور پیدا می کنند.
وی همچنین گفت: سال گذشته 215 میلیارد و 379 میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی و کمک به توسعه و پایداری بنگاه های اقتصادی در این شهرستان پرداخت شد و22 شرکت تعاونی با 520 عضو نیز در گناباد تاسیس شد که با احتساب آنها تعداد شرکت های تعاونی این شهرستان به 435 تعاونی با 6 هزار و 525 عضو افزایش یافت.

نظرات:

loader