1396/04/08 تعداد بازدید: 2270
print
برگزاری دوره تخصصی اصول و فنون نانوایی ویژه نانوایان تایباد

دوره تخصصی اصول و فنون نانوایی ویژه نانوایان تایباد با حضور کارشناس ارشد حوزه آرد و نان کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، به همت مرکز آموزش فنی و حرفه ای تایباد و با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت  و اتحادیه صنف نانوایان شهرستان  یک دوره  کارگاه آموزشی تخصصی اصول و فنون نانوایی با حضور محمدرضا خواجه کارشناس ارشد حوزه آرد و نان کشور برگزار شد.

در این دوره شرکت کنندگان خواجه به بررسی نان های مرسوم در نقاط مختلف کشور پرداخت و اظهار کرد: حدود 60 هزار واحد نانوایی در کشور داریم که از این تعداد حدود چهار درصد نانوایی های فانتری، صنعتی، نیمه حجیم و حجیم و 96 درصد نانوایی هایی سنتی هستند.

وی با بیان اینکه نان خوب مستلزم داشتن آرد، پخت، نرخ، آموزش، نانوا و شرایط نگهداری خوب است بر لزوم کیفی سازی نان ها تاکید کرد.

مدرس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر آموزش اصول و فنون نانوایی به نانوایان و بازرسان اظهارکرد: وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سازمان آموززش فنی و حرفه ای کشور و صدا و سیما باید برنامه های آموزشی و علمی و تخصصی ویژه چگونگی تولید، نگهداری و مصرف نان داشته باشند.

در پایان این دوره آموزشی که با حضور تمامی متصدیان و کارگران نانوایی های شهرستان برگزار شد، به شرکت کنندگان تائیده حضور در دوره اعطا شد.

نظرات:

loader